בנט: "רואים מגמת התייצבות בגל האומיקרון, חגיגות הסיום אינן במקומן"

ראש הממשלה אמר את הדברים בזהירות בפתח ישיבת הממשלה והוסיף: "מתווה החינוך החדש מכניס 2.5 מיליון תלמידים לרדאר של בדיקות פעמיים בשבוע". רה"מ ציין את סיום תפקידו של היועמ"ש ואמר: "אנחנו חייבים לך תודה גדולה"

זמן צפייה: 03:46

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון. אני בורר את המילים כדי להימנע מ'אווירת סוף קורס' או חגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן".

"אנחנו מתמודדים עם עומס כבד בבתי החולים ומספר גדול של נדבקים", הבהיר ראש הממשלה. "מתווה החינוך החדש מכניס 2.5 מיליון תלמידים לרדאר של בדיקות פעמיים בשבוע. ככה אנחנו מגלים מאומתים ונשמרים מהדבקה. ההורים צריכים לגלות אחריות ולהקפיד לבדוק את הילדים ולשלוח אותם לבית ספר רק אם הם מרגישים טוב. עוד כמה שבועות כאלה, ונעבור את זה".

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
היומע''ש אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בנוסף, ראש הממשלה ציין כי היועץ המשפטי לממשלה מסיים את תפקידו בימים אלה והודה לו. "אין כמעט יום שמדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. אויבינו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי. התפקיד שאתה מילאת בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה ועל אזרחיה בזירה הבינלאומית הוא גדול ומשמעותי. על כך אנחנו חייבים לך תודה גדולה. בשם הממשלה, אנחנו מודים לך אביחי על שנים רבות של שירות ומסירות למדינת ישראל".

בתוך כך, הממשלה החליטה להאירץ את תוקפו של התו הירוק בשבוע, עד ל-6 בפברואר. השרים גדעון סער, יפעת שאשא ביטון ועיסאווי פריג' הצביעו נגד, אליאבידר לא השתתף בהצבעה ושאר השרים הצביעו בעד, כולל שר האוצר אביגדור ליברמן שהוסיף כי לא יתמוך בהארכה נוספת. קבינט הקורונה צפוי להתכנס ביום שלישי הקרוב.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול התגלו 45,258 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. בשלב זה מאושפזים 1,069 חולים במצב קשה, מהם 241 מונשמים. מקדם ההדבקה ירד היום לראשונה מתחת ל-1 ועומד כעת על 0.95.