טראמפ על הבחירות: "התוצאות צמודות - לא שוחחתי עם נתניהו"

נשיא ארה"ב התייחס למערכת הבחירות בישראל: "נראה מה יהיה - מערכת היחסים שלנו היא עם ישראל" • טראמפ התייחס גם לתקיפה במתקני הנפט בסעודיה: "החלטתנו לא לתקוף בתגובה היא סימן לעוצמה"

זמן צפייה: 01:23

בחירות 2019 - הסיבוב השני: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הערב (רביעי) למערכת הבחירות בישראל: "התוצאות צמודות מאוד, נראה מה יהיה". טראמפ הוסיף כי "לא שוחחתי עם נתניהו - מערכת היחסים שלנו היא עם מדינת ישראל".

טראמפ התייחס גם לתקיפה במתקני הנפט בסעודיה ואמר כי "ההחלטה לא לתקוף בתגובה היא סימן לעוצמה" והוסיף כי "ארה"ב לא למדה משהו שהיא לא ידעה על התקיפות בסעודיה". נוסף על כך, הנשיא האמרקיני התייחס להודעה שמסר מוקדם יותר בדבר הטלת הגבלות חדשות על איראן, ואמר: "אנחנו נוסיף סנקציות רציניות על איראן. נודיע על כך בעוד 48 שעות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: "בחירות גדולות מחר בישראל – יהיה מעניין וצמוד"

סעודיה הציגה הטילים שפגעו במתקני הנפט: "איראן מימנה התקיפה"

חמינאי: "איראן לעולם לא תנהל שיחות עם ארה"ב"

נתניהו וטראמפ במהלך ביקורו בישראל
נתניהו וטראמפ במהלך ביקורו בישראל | צילום: רויטרס

משרד ההגנה הסעודי הציג היום במסיבת עיתונאים שברי טילי שיוט ומל"טים שאותרו בזירת התקיפה במתקני הנפט בשבוע שעבר. לטענת הממלכה, התקיפה לא בוצעה משטח תימן, הממוקמת מדרום לסעודיה, אלא מכיוון צפון - וכן כי מומנה על ידי איראן. משרד ההגנה טרם קבע בבירור מאיזו מדינה שוגרה התקיפה, אך הבטיח כי האחראים לה יישאו במחיר.

עוד נמסר במסיבת העיתונאים כי מטרת התקיפה הייתה לפגוע בתשתיות אזרחיות ולערער את הכלכלה העולמית. דובר המורדים החות'ים בתימן מסר כי "תמונות הלוויין האמריקני שפורסמו הן מזויפות, ותפקידן להפחית מחומרת הנזק שנגרמה במפעלי ארמקו".

לפני כן הצהיר הנשיא טראמפ כי "ככל הנראה, איראן אחראית לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה". זאת, חרף הכחשותיה של טהראן. לדבריו, "ארצות הברית לא רוצה מלחמה - אבל מוכנה לכך יותר מכל אומה אחרת בהיסטוריה".

חלקים של מל''טים במסיבת עיתונאים בסעודיה
חלקים של מל''טים במסיבת עיתונאים בסעודיה | צילום: חדשות 13

טראמפ הודיע היום על הטלת הגבלות חדשות נגד איראן: "הוריתי למשרד האוצר להגביר באופן משמעותי את הסנקציות על איראן". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו. ראש הממשלה נתניהו בירך על המהלך: "התוקפנות של איראן גוברת בזמן האחרון, כולל במפרץ, וזהו בדיוק הזמן להוסיף לחצים וסנקציות. אני שמח שהנשיא טראמפ עשה בדיוק את זה".

לדברי פרשנים אמריקניים, המהלך של טראמפ יפטור אותו לעת עתה מתגובה אמריקנית לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה, שעל פי החשד בוצעה על ידי איראן. בתוך כך, אחר הצהריים סעודיה תערוך מסיבת עיתונאים שבה תציג ממצאים חדשים מחקירת המתקפה, ולפי הדיווחים תוכיח כי הרפובליקה האסלאמית אחראית לכך.