בסביבת נתניהו מעריכים: סיכוי נמוך שהבחירות יידחו לקיץ

רה"מ היה רוצה שהבחירות יתקיימו כשהמצב הכלכלי והבריאותי ישתפר, אך מעריך שלא תהיה אפשרות כזאת. התאריך המסתמן: 23 או 30 במארס • ח"כ בכחול לבן: אם גנץ יישאר בממשלה - נפצל את המפלגה

זמן צפייה: 05:39

לקראת בחירות? ברקע ההתערערות המתמשכת של יציבות הקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעדיף שהבחירות המסתמנות יתקיימו לקראת האביב או הקיץ - כאשר המצב הבריאותי והכלכלי במדינת ישראל יהיה טוב יותר.

עם זאת, בסביבתו מעריכים כי הסיכויים לכך נמוכים, ולכן התאריכים שנראים כאפשריים לבחירות הם 23 או 30 במארס. זאת, בהינתן שהכנסת תתפזר ב-23 בדצמבר, או אולי אפילו מוקדם מכך.

עוד בחדשות 13:

רה"מ על ועדת הבדיקה: בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי

גנץ: "הדלפת הטיסה החשאית של נתניהו לסעודיה – צעד חסר אחריות"

גנץ מתכנן צעדים נוספים: "הולכים לשבועיים דרמטיים"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

במקביל, בתוך כחול לבן ממשיכה להתערער האחדות, והפלג בתוך המפלגה שלא יהיה מוכן לקבל פשרה של גנץ עם נתניהו - נחוש מאוד לעמוד על דעתו. חבר כנסת מכחול לבן מסר לחדשות 13 כי במקרה שבו גנץ יחליט להישאר עם נתניהו גם מבלי שיעבור תקציב – המפלגה תפוצל.

בין חברי הכנסת ששייכים לפלג שלא מוכן לקבל התפשרות בעניין: מיקי חיימוביץ', רם שפע, אסף זמיר, תהלה פרדמן ועינב קאבלה.

נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות
נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות

במהלך היום סערה המערכת הפוליטית בעקבות ההחלטה של גנץ אמש להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות. נתניהו תקף את גנץ בעניין, והכריז היום כי "זו בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי".

עוד אמר נתניהו: "הוועדה התפורה הזאת נועדה להביא מסקנה תפורה ולקושש קולות. זאת בושה גדולה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה״ל כפי שעשה גנץ. אני מקווה שגנץ יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לעבוד ביחד".

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי יגיש ביום רביעי ה-2 בדצמבר הצעת חוק לפיזור הכנסת. "בשבוע הבא נעלה את החוק לפיזור הכנסת גם אם כחול לבן לא יתמכו", אמר. "הגיע הזמן לבחירות".