אחרי פסיקת בג"ץ: רוב הציבור נגד מינוי דרעי לשר | סקר חדשות 13

67% מהציבור סבורים כי יו"ר ש"ס אריה דרעי לא ראוי לכהן כשר, ו-63% הצהירו כי אם ראש הממשלה לא יקיים את פסיקת בג"ץ - הם יתנגדו לכך. עוד עולה מהסקר כי הציבור חצוי בדעותיו לגבי הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין: 36% בעד - 36% נגד

זמן צפייה: 03:45

67% מהציבור סבורים כי יו"ר ש"ס אריה דרעי לא ראוי לכהן כשר, ורק 21% מאמינים כי הוא ראוי לתיק בממשלה, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. מתוך מצביעי הליכוד שנשאלו - 59% סבורים שדרעי לא ראוי לכהן כשר, בעוד ש-26% ממצביעי הליכוד השיבו כי דרעי אכן ראוי לכהן כשר בממשלה.

על פי הסקר, רוב הנשאלים - 63 אחוזים - ציינו כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יקיים את פסיקת בג"ץ הם יתנגדו למעשה, בעוד ש-20% ציינו כי הם בעד שראש הממשלה לא יפטר את דרעי כפי שבג"ץ הורה לו לעשות. מתוך מצביעי הליכוד שנשאלו, 55% התנגדו לכך שראש הממשלה לא יקיים את פסיקת בג"ץ ולא יפטר את דרעי מהממשלה.

נתניהו יוצא מהביקור אצל דרעי לאחר פסיקת בג''ץ
נתניהו יוצא מהביקור אצל דרעי לאחר פסיקת בג''ץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, מחצית מהנשאלים סברו שהפסילה של דרעי על ידי בית המשפט העליון נעשתה משיקולים משפטיים וענייניים, ולעומתם 30% סבורים כי הפסילה נעשתה מרצון לפגוע ברפורמה המשפטית של השר יריב לוין. 20% השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד הדעות חלוקות - כאשר 43% סבורים שהפסילה נעשתה משיקולים ענייניים, אולם 41% סבורים כי היא נעשתה משיקולים פוליטיים על מנת לסכל את הרפורמה המשפטית.

לגבי השאלה האם קהל הסקר תומך ברפורמה של שר המשפטים או לא, התשובות חצויות: 36% בעד ו-36% נגד הרפורמה. 28% נוספים השיבו "לא יודע" על השאלה. לבסוף, עולה מהסקר כי בעקבות פסיקת בג"ץ רוב הנשאלים - 62% מהם - עדיין לא מעוניינים להשתתף במחאה נגד ממשלת נתניהו, ורק 19% השיבו שישתתפו בהפגנה. 19% השיבו שאינם יודעים.

נתניהו, דרעי ולוין
נתניהו, דרעי ולוין | צילום: רויטרס

הנתונים עקביים אמנם, אך מפתיע לראות כמה ההתנגדות לדרעי גדולה גם בקרב מצביעי הליכוד, וכמה התמיכה בבית המשפט העליון היא משמעותית. היה ניתן לחשוב שאחרי קמפיין הבחירות מצביעי הליכוד ילכו עם דרעי, אך לא כך הדבר.

דבר נוסף שמעניין הוא התמיכה ברפורמת לוין - כשהוצגה לראשונה לפני שבועיים היו כמעט 40% בסקר שערכנו שנמנעו מלהביע דעה על המהפכה של השר לוין. לאט לאט אנשים יורדים מהגדר, ויש שוויון בדעות.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל  701 נשאלים, מהם 601  מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול  במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול  במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.