אדלשטיין: "לא היו שבעים רצון ממנדלבליט ולא ראיתי שהעיפו אותו"

יו"ר הכנסת לשעבר עוקץ בריאיון לחדשות 13 את הח"כים בליכוד שהשמיעו איומים נגד היועצת המשפטית לממשלה, ופוסל אפשרות להחלפתה. על החלטתו שלא להתמודד לבסוף מול נתניהו בליכוד: "היא הפכה ללא רלוונטית"

זמן צפייה: 04:56

ח"כ יולי אדלשטיין מתייחס הערב (חמישי) בריאיון למהדורה המרכזית לקריאות מצד חברי כנסת במפלגתו כי יפעלו להדחת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אם הליכוד יעלו לשלטון ובמקרה שתאשר את מינוי הרמטכ"ל בתקופת בחירות.

"זו ודאי לא הכוונה להדיח את היועמ"שית", אומר אדלשטיין ועוקץ את הח"כים בליכוד שהשמיעו את הקריאות להדיחה, בהם שלמה קרעי ויואב קיש, מבלי לציין את שמם "אני זוכר שהייתה שביעות רצון מאוד נמוכה מכמה עניינים מול היועץ המשפטי הקודם (אביחי מנדלבליט – ס"ע) ולא ראיתי שהעיפו אותו".

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

על השינויים במערכת המשפט שעשויה הליכוד להוציא לפועל אם תעלה לשלטון אמר אדלשטיין: "אני דוגל בגישה שלפיה אין משהו שהוא כל כך מושלם שאין מה לתקן. חמש שנים אני שומע למשל על החוק הצרפתי. אמרתי וצדקתי, לא היה חוק כזה וגם לא יגיע לקריאה טרומית".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0307222009' autoplay='0' credit='' desc='האיומים שהשמיעו ח"כים מהליכוד נגד היועמ"שית' poster='' kid='1_az8dkn0d' duration='']

בשבוע שעבר הפתיע אדלשטיין כשהודיע כי לא יתמודד בפריימריז לראשות הליכוד מול בנימין נתניהו על אף שאמר בעבר כמה פעמים כי נתניהו לא יכול להרכיב ממשלה. "גם אז כשהכרזתי אמרתי בפה מלא – אם אנחנו יודעים להקים ממשלה, אז אני לא אהווה מכשול. לשמחתי הרבה, הקואליציה המסוכנת הזו התפרקה. לכן, ההתמודדות שלי לא רלוונטית. אנחנו צריכים אחדות ולא לבזבז תקציבים נוספים על התמודדות שכרגע אין בה שום צורך", אמר אדלשטיין.

אמרת שגם אם נלך לבחירות, נתניהו חסום. מה ישתנה עכשיו?

"אנחנו כרגע במומנטום קצת שונה. המפה בצד השני ואתה שומע את הקולות, כבר לא אותה מפה. בעבודה נכונה יש לנו את האפשרות להביא את המנדטים. אין חצי הריון. אם אמרתי שאני עובד למען ניצחון המחנה והליכוד, אני אעשה את זה. אי אפשר להחזיק את התנועה במצב הזה ושואלים אם אני מתמודד או לא – לכן קיבלתי החלטה תוך שיקול דעת".

אדלשטיין ונתניהו
אדלשטיין ונתניהו | צילום: דוד כהן, פלאש 90

לא ויתרת על רצונך להנהיג את הליכוד

"לא ויתרתי. כרגע העת זה על אחדות השורות".

אדלשטיין התייחס גם להחלטתו של ד"ר יובל שטייניץ לפרוש מהחיים הפוליטיים, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. "אני מכבד את החלטת שטינייץ, אבל זה מעציב. הוא היה פילוסוף מאוד פרקטי והוא הוכיח שלמרות הסגנון הפילוסופי שלו הוא יודע את העבודה".

יכול להיות שבליכוד של היום אין מקום לאנשים כמו שטייניץ

"הוא לא אמר את זה ולכן אין שום סיבה להניח כך. אנחנו לפני פריימריז. לא יודעים מה יהיה הרכב הליכוד. שמעתי את הקולות על ההתלהמות גם ב-2015 כשאמרו לי אם אני חושב שאני יו"ר כנסת מאוד ממלכתי שזה יעזור לי בליכוד? נבחרתי כמו שנבחרתי. ב-2019 הגעתי למקום הראשון".