טיבי ביקר את העצורה הירדנית: "המורל שלה גבוה – בטוחה בצדקתה"

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת טען לאחר הביקור בכלא קישון כי מצבה הבריאותי של היבא היבא א-לבדי הידרדר וכי היא תמשיך בשביתת הרעב. "הדגישה כי מדובר במעצר שווא על רקע דעות פוליטיות"

זמן צפייה: 06:23

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ביקר היום (חמישי) אצל היבא א-לבדי, אזרחית ירדן הנמצאת במעצר מנהלי בישראל. בתום הביקור בכלא קישון, הוא אמר כי "חלה הידרדרות במצבה הבריאותי אך המורל שלה גבוה, היא בטוחה בצדקתה, מכחישה בתוקף את ההאשמות נגדה. וממשיכה בשביתת הרעב שפתחה בה לפני שלושה שבועות והיא מתעקשת להמשיך עד השחרור, ללא פשרות וללא התניות".

כמו כן, לדבריו, העצירה הדגישה בפגישה עמו כי המעצר הינו מעצר שווא על רקע דעות פוליטיות שהיא לא מסתירה אותן, ולכן יש לשחרר אותה מיד. טיבי הוסיף: "תמיד הייתי נגד מעצרים מנהליים ויש לשחרר את שני האזרחים הירדנים העצורים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"ישראל ניסתה לקשור את שחרור העצורים מירדן בסוגיית המובלעות"

עורך דינה של הירדנית העצורה: "ישראל מצפצפת עלינו"

היבא אל-לבדי, הירדנית העצורה בישראל
היבא אל-לבדי, הירדנית העצורה בישראל

רסלאן מחג'אנה, עורך הדין המייצג את היבא היבא א-לבדי, אמר אתמול כי לצעירה אין יכולת להגן על עצמה מההאשמות שאינה יודעת את מהותן. "היא עברה חקירה אינטנסיביות ביותר, נמנעה מפגש עם עורך דין, אחרי זה העבירו את התיק לתביעה הצבאית כדי לראות אם יש ראיות אפילו לכאוריות נגדה, והתביעה הצבאית מצאה שאין שום ראייה", אמר בריאיון ל"שש אמנון לוי". "במקום לשחרר אותה – הוציאו צו מעצר מנהלי. זה צו שהוא ללא משפט שמבוסס על חומרים חסויים שאני והיא לא יכולים לקרוא, והיא לא יכולה להגן על עצמה".

מחג'אנה התייחס גם לטענות על קשר שקיימה עם סוכן זר, ואמר: "בביקור שלה בביירות ב-2018 היא נפגשה עם עיתונאים מ'אל-נור' ו'אל-אחבר' המקושרים כביכול לחזבאללה. היא הודתה שנפגשה ודיברה דיבורים כלליים, אבל לא גויסה לחזבאללה ולא ניסתה להתגייס".

עורך הדין התייחס גם למתיחות ביחסים של ירושלים עם עמאן. "ירדן פנתה לישראל הרבה פעמים ושאלה למה מוציאים מעצר מנהלי ללא משפט. היו הרבה אזרחים ירדנים שהואשמו ונשפטו בבתי משפט, והירדנים לא מחו על זה", אמר. "בעניין המעצר המנהלי הם אומרים שזה צעד שמנוגד לחוק הבין-לאומי. נתנו הרבה הצעות לצד הישראלי – תחזירו לנו אותם, אבל הצד הישראלי היה נחוש לא לקבל שום הצעה. ישראל מצפצפת עלינו, ולכן הושב השגריר להתייעצות".