ח"כ טיבי: "מצעד הדגלים - פרובוקציה של פירומנים עם אישור מבנט"

ביום ראשון ייערך מצעד הדגלים, שיעבור גם בשער שכם. ח"כ טיבי אמר לחדשות 13 כי "הצועדים הם חבורה של פנאטים" וכי "דגל ישראל בבאב אל-עמוד הוא דגל כיבוש". בינתיים, נמשכת ההיערכות למצעד כשכלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל יוצבו בפעילות מבצעית ביום האירוע

זמן צפייה: 00:22

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר הבוקר (חמישי) לחדשות 13 לקראת מצעד הדגלים שייערך ביום ראשון כי האירוע הוא "פרובוקציה של פירומנים" וכי "הצועדים הם חבורה של פנאטים שקיבלו אישור מממשלת בנט".

לדברי טיבי, "דגל ישראל בבאב אל-עמוד (שער שכם) הוא דגל כיבוש". בינתיים, במסגרת ההכנות המשטרתיות למצעד, המפכ"ל קובי שבתאי הודיע על הצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית ביום המצעד. עד כה, המשטרה עצרה עשרות חשודים בהסתה ובתכנון לחבל במצעד, ויצרה קשר עם גורמים שעלולים להפר את הסדר.

Dst06001
חבר הכנסת אחמד טיבי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נשא אמש נאום לציון יום השנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון ואיים לקראת קיומו של מצעד הדגלים בירושלים בתחילת השבוע הבא. נסראללה אמר כי "צעדת הדגלים היא התגרות. הסכנה הגדולה היא שמשתתפי הצעדה ייכנסו לרחבת מסגד אל אקצא ויפגעו בו. יש אף כאלה שקראו להריסה של כיפת הסלע".

"אני אומר לממשלת ישראל ולמי שמתעניין במצב באזור – כל פגיעה במסגד אל אקצא ובכיפת הסלע תביא לפיצוץ באזור מפני שהדבר מהווה התגרות בכל העמים האיסלאמיים. המשך התוקפנות על מסגד אל אקצא ועל המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות במזרח ירושלים – יביא לפיצוץ גדול באזור", הוסיף.

שלשום פרסמו מארגני צעדת הדגלים את המתווה המתוכנן לאירוע, ובתוך כך ציינו כי לאור דרישות בטיחות בעקבות אסון מירון - מספר המשתתפים באירוע הסיום בכותל יוגבל. "בעקבות הגבלות על כמות אנשים בכותל המערבי, 8,000 צועדים יצעדו לכותל דרך שער שכם, ו-8,000 נוספים יצעדו דרך שער יפו. לעשרות האלפים הנותרים תתקיים הרקדה המונית בסמוך לשער יפו", נמסר מהמארגנים.

לדבריהם, "מתוך אחריות לשלום הרוקדים ולביטחונם, הוחלט על שינויים שיוודאו את חזרתם בשלום של הרוקדים, בהתאם לפנייתה בנושא של משטרת ישראל". משמע, רק 16 אלף בני אדם יותרו להיכנס לרחבת הכותל בתום המצעד, והיתר יוכלו לבלות סמוך לשער יפו.

בשל ההגבלות, החליטו מארגני האירוע מעמותת "עם כלביא" להפוך את הריקודים שבשדרת קינג ג'ורג ואת הצעדה למרכז האירוע. אלו שלא ייכנסו לכותל ימשיכו בהרקדה המונית למרגלות חומות העיר ויוכלו להיכנס בשלבים מאוחרים יותר לכותל המערבי לפי תפוסת הקהל.

כזכור, בשבוע שעבר קיים השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, דיון הערכת מצב ראשון שעסק במצעד הדגלים, בו השתתפו מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים. בתום הדיון קיבל השר בר-לב את המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים במתווה שהיה נהוג במרבית השנים בעבר והצעדה תעבור דרך שער שכם.