לאחר שתקציבה לא אושר: דרעי הכריע כי מועצת העיר טבריה תפוזר

שר הפנים הודיע כי לא יינתנו הארכות נוספות להעביר התקציב ולכן גם מליאות המועצה ברהט, ירכא ועוספיה יפוזרו. העומדים בראשן, בהם ראש עיריית טבריה רון קובי, יזומנו לשימוע במשרד הפנים

זמן צפייה: 01:37

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) הכריע הבוקר (שני) כי לא יאפשר הארכות נוספות לאישור תקציב ברשויות שלא אישרו את תקציבן עד כה, בתום הארכה בת 14 ימים מעבר לתאריך הקובע. בעקבות החלטתו זו, יפוזרו מליאות המועצה ברהט, ירכא, עוספיה וטבריה. ראשי הרשויות יזומנו בשבועיים הקרובים לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן שבו יוחלט על המשך כהונתם.

בתום השימוע, יחליט דרעי האם ימשיכו ראשי הרשויות לכהן בתפקידם, או שימונה במקומם ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים. לשימועים יוזמנו גם חברי המועצות המודחים, כדי שיסבירו מדוע כשלה המועצה בה כיהנו באישור התקציב.

כזכור, אמש נכשל ראש העיר טבריה רון קובי בניסיון האחרון להעביר את תקציב העייריה. בתום הישיבה, תשעה מחברי מועצת העיר הצביעו נגד התקציב, לעומת שישה שהצביעו בעד, ולמעשה גרמו לפיזור המועצה. במשרד הפנים תוקם ועדה שתבחן את חלקו בכישלון. במידה ותחליט כי הוא אשם - קובי יודח מתפקידו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

קובי על עתירת ליברמן לפסילתו: "חושש שיעברו אלינו מצביעים"

הצרות של רון קובי: כיצד נקלע ראש עיריית טבריה לסכנת הדחה?

רון קובי לחדשות 13: "צריך לסלק את החרדים ממוקדי הכוח"

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: חדשות 13

כאמור, התקציב היה צריך תחילה לעבור כבר לפני כשבועיים, בתום חצי שנה שניתנו לאחר הבחירות המקומיות, שהתקיימו באוקטובר אשתקד, אך גם ההארכה שקיבל קובי לא סייעה לו בסופו של דבר.

מאז שנבחר קובי, אחד מראשי הערים הצבעוניים שנראו בישראל, הוא החל בהפיכה החילונית שלו בעיר שכללה השקת אוטובוס בשבת ופתיחת עסקים בטיילת. בתגובה לצעדים אלה, הפך ליעד להתקפות של קיצונים חרדים. כמה מהם מצביעיו של דרעי, שהחלו להתפלל בכל יום לנפילתו הפוליטית.