לקראת הפסקת אש: נתניהו כינס הערב את הקבינט המדיני ביטחוני

המטחים הכבדים לעבר הדרום עדיין נמשכים • דיווח: ישראל הודיעה למתווך המצרי על כוונתה להפסיק את המבצע • רה"מ על הפלת המל"ט באזור בית שאן: "כלי טיס חמוש ששלחה איראן" • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 08:40

מבצע "שומר החומות": ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו (חמישי) את הקבינט המדיני-ביטחוני, שם יקבעו השרים אם להמשיך את התקיפות בעזה - או להכריז על הפסקת אש. ב"אל-ג'זירה" דווח כי ישראל הודיעה למתווך המצרי באופן רשמי על כוונתה להפסיק את המבצע הצבאי בעזה. גם ב-BBC נטען כי ישראל מוכנה להפסקת אש, והיא תודיע עליה מייד לאחר ישיבת הקבינט.

מקורות בחמאס מסרו הערב לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי הרגיעה תיכנס לתוקף החל ממחר, וטענו כי האמריקנים הם שלחצו על נתניהו להפסיק את הנעשה בעזה. "ראש ממשלת ישראל פועל כדי למצוא נקודה שתחזק את התדמית המידרדרת שלו בעיני הציבור הישראלי", טען אחד מהם, והוסיף כי ארגוני הטרור "יכולים להמשיך לתקוף את ישראל עוד חודשים - מצב הפעילים שלנו טוב מאוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טיולית ריקה נפגעה מטיל נ"ט; מטח כבד לבאר שבע ועוטף עזה

רוחאני: אנו לקראת חתימה על הסכם הגרעין – הסנקציות יוסרו

אחרי שעות של שקט: הירי התחדש; צה"ל תקף שוב את המטרו של חמאס

עזה, שומר החומות, חיסול, חמאס
סיכול ממוקד ברכב בעזה

בתוך כך, הירי לעבר הדרום עדיין נמשך - ולפני זמן קצר נשמעו אזעקות באשדוד, אשקלון וביישובי העוטף. לא דווח על נפגעים או על נזק. תושבי העוטף במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה הונחו להישאר בסמוך למרחבים המוגנים.

במקביל לירי לעבר ישראל, צה"ל מוסיף לתקוף כל העת בעזה, והערב תקף מהאוויר ומהיבשה את עמדת הנ"ט של חמאס בבית לאהיא, ממנה מסתמן שבוצע הירי לעבר הטיולית הבוקר. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף וסיכל פעילים חמושים ממערך הנ"ט של חמאס, בזמן נסיעתם ברכב בצפון הרצועה.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-215201627' autoplay='0' credit='' desc='נפילת רקטה באשדוד' poster='' kid='1_2oltb8bq' duration='7']

מוקדם יותר היום נועד נתניהו עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס, והציג לו את המל"ט שזוהה והופל באזור בית שאן לפני יומיים. "לפני כמה ימים, איראן שלחה מל"ט חמוש לתוך ישראל מעיראק או מסוריה", אמר ראש הממשלה. "אני חושב שזה אומר הכול על הפטרון האמיתי של הטרור במזרח התיכון ובעולם - איראן".

בפגישה, שבה השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגרירת גרמניה בישראל ד"ר סוזנה ואזום ריינר ושגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף, הוסיף נתניהו להפנות אצבע מאשימה כלפי טהרן, וטען: "לא רק שהם תומכים לחלוטין בג'יהאד האסלאמי בעזה ונותנים להם את כל המימון - הם גם נותנים נשקים לחמאס וגם לחזבאללה".

שר החוץ הגרמני מסר בתום הפגישה כי הוא "הגיע כדי לבטא את הסולידריות המלאה של גרמניה עם העם הישראלי", ואמר לנתניהו שגרמניה "מגנה את ההתקפות של חמאס שאחראים להסלמה, וכי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה".

בנימין נתניהו והייקו מאס
בנימין נתניהו והייקו מאס | צילום: קובי גדעון, לע''מ

מל''ט, בית שאן, עמק המעיינות, שומר החומות
חלקי המל''ט שהופל באזור עמק המעיינות | צילום: חדשות 13

הבוקר, שר הביטחון בני גנץ ביקר בגדוד 405 בדרום, ובהמשך ביקר גם בבסיס ההאזנות הלווייני של יחידה 8200. "אנחנו ממשיכים להתנהל בנחישות ביטחונית ובאחריות מדינית, ולשמור על קשר צמוד עם ידידותנו בעולם ובראשן ארה"ב, שמגבות את זכותנו להגן על עצמנו", אמר השר. "אנו עושים זאת מתוך מטרה להביא לשקט ארוך טווח, ולחיזוק הגורמים המתונים באזור".

"לצערי, חמאס ממשיך בתקיפות נגד ריכוזי האוכלוסייה וב-48 השעות האחרונות, כשניסינו להכניס ציוד רפואי לרצועת עזה דרך ארגונים בין-לאומיים, הם ירו לכיוון המעברים והביאו לסגירתם, ובסופו של דבר - לפגיעה בתושבי עזה. אנחנו ערוכים ומוכנים להרחבת המערכה ככל שיהיה בכך צורך, ואנחנו לוקחים את החמאס למסע אחורה בזמן - מסע שממנו לא נאפשר לו לחזור".

בני גנץ, שומר החומות, צבא, חיילים
שר הביטחון בני גנץ בביקור בגדוד 405 | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון