62% טוענים: "ישראל מדינה מושחתת"

רוב הציבור משנה את החלטתו לגבי המפלגה אליה יצביע בעקבות פרשות השחיתות וחקירות הבכירים - כך עולה מסקר שנערך עבור חדשות 2

נתניהו ויעלון על צוללת, ארכיון
נתניהו ויעלון על צוללת, ארכיון | צילום: לע"מ

בשבוע בו נחתם הסכם עד מדינה ראשון בפרשת הצוללות ונחשף חשד לניגודי עניינים בתחום האמוניה, האם הציבור מאבד אמון במערכת? סקר מיוחד בנושא השחיתות הוצג הערב (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" בהגשת דפנה ליאל. בסקר, שנערך על ידי מכון "מדגם" - ד"ר מינה צמח ומנו גבע בשיתוף חברת "Ipanel", טענו 62% מהנשאלים כי ישראל היא מדינה מושחתת, בעוד 28% בלבד כי ישראל אינה מושחתת ו-10% לא ידעו להשיב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תוצאה טובה ללפיד בסקר
תוצאה טובה ללפיד בסקר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתקפות רבות, גם מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשמעו על סיקור פרשות החשד לשחיתות. עם זאת, 48% מהנשאלים אומרים כי התקשורת "מדווחת באופן אובייקטיבי" ורק 41% אמרו כי התקשורת מנסה "להדביק" לנתניהו חשדות או מעורבות בפרשות, ו-11% לא ידעו להשיב.

62% מהנשאלים בסקר, שכלל 503 אזרחים ישראלים, גם אמרו כי פרשיות השחיתות האחרונות ישפיעו על החלטתם עבור איזו מפלגה להצביע בבחירות הבאות, ורק רבע מהנשאלים (25%) אמרו כי עמדתם בנוגע למפלגה בה יתמכו לא השתנתה.

מקום אחרון בדירוג היו''רים נקיי הכפיים
מקום אחרון בדירוג היו''רים נקיי הכפיים | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד נשאלו המשתתפים בסקר "מבין ראשי המפלגות, מי נתפס בעיניך הכי נקי כפיים?". בשאלה זו ניצח יאיר לפיד (15%), ואבי גבאי ונפתלי בנט במקום השני עם 12%. זהבה גלאון קיבלה 11%, וראש הממשלה נתניהו ושר האוצר משה כחלון עם 10%.

בהמשך הרשימה נמצאים יעקב ליצמן (7%), אביגדור ליברמן ואיימן עודה (4% כל אחד) ודרעי במקום האחרון עם 1% בלבד. 14% השיבו שאינם יודעים לקבוע מי הכי נקי כפיים.