נתניהו בישיבת סיעות האופוזיציה: "נפיל את ממשלת ההונאה מהר"

יו"ר האופוזיציה הנכנס התייחס לממשלת השינוי: "אי אפשר להחזיק קואליציה על שנאה, הדרה ושררה. מבקש משמעת אופוזיציונית, יש להם מרווח של סיכה". מנהלת הליכוד לח"כים: אין יותר קיזוזים

נתניהו, גפני, ליצמן, סמוטריץ, דרעי

ישיבת סיעות האופוזיציה התכנסה היום (שני) בהשתתפות ראשי הסיעות. בפתח הישיבה נשא יו"ר האופוזיציה החדש, בנימין נתניהו, ואמר: "יש לנו אופוזיציה חזקה מאוד - 53 ח״כים, מלוכדים ואיתנים כדי להפיל את ממשלת השמאל המסוכנת הזאת, ממשלת ההונאה". נתניהו כיוון את דבריו לראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט: "מי שהעביר 6 מנדטים במעשה הונאה מימין לשמאל יכול אולי להוליך שולל ולהקים ממשלה זמנית אבל לא יותר מזה".

נתניהו ביקש מראשי הסיעה להיות ממושמעים ומאוחדים כאופוזיציה:"אני מבקש משמעת ברזל בכל מה שכרוך בנוכחות ואני מתכוון לשמש דוגמה אישית. אני מרגיש בקצות האצבעות איפה נקודות התורפה שלהם. אפשר להפיל אותם וזה אפשרי אם נפעל יחד מלוכדים". לדברי נתניהו, "אם נתכתש פנימה - לא נשיג את יעדנו. לכן, אני מבקש לירות מהנגמ״ש החוצה ולפגוע היטב בקואליציה. יש לנו אפשרויות לעשות זאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר חצי שעה בלבד: הסתיימה פגישת החפיפה של בנט-נתניהו

התמונה עם הנשיא וחילופי השרים: היום הראשון של הממשלה החדשה

הלינץ' ביפו: 6 תושבי העיר מואשמים במעשה טרור נגד חייל במדים

נתניהו
בנימין נתניהו בהשבעת הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

במקביל, עליזה בראשי מנהלת סיעת הליכוד, הבהירה לחברי הכנסת של המפלגה כי לא יתאפשרו יותר קיזוזים ביניהם לבין חברי הכנסת שבאופוזיציה.

בתוך כך, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מחמד אשתיה, הגיב על ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות שמתרחשות בישראל: "לאחר שראש הממשלה הישראלי עזב את כיסאו אתמול לאחר 12 שנים - הסתיימה אחת התחנות השחורות ביותר בהיסטוריית הסיכסוך". עם זאת, סייג אשתיה את דבריו ואמר: "אנחנו לא רואים בממשלה החדשה רעה פחות מקודמתה".

מוקדם יותר, נתניהו נועד עם ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט לפגישת חפיפה. נתניהו, שסיים את כהונתו בתום 12 שנים, סירב לקיים אירוע חילופים רשמי כפי שערכו במהלך היום ברוב משרדי הממשלה, ובשל כך הפגישה בין השניים, שנמשכה כחצי שעה, הייתה פגישה טכנית. אמש, בהשבעת הממשלה נשא נתניהו את נאומו האחרון כראש ממשלה ואמר: "אנו נלך לאופוזיציה בגו זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו".

עוד המשיך לתקוף את בנט ואמר כי "איך אפשר לתת אמון במי שהונה ככה את בוחריו בהונאה הגדולה בתולדות המדינה? בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולותיהם מהימין לשמאל. הוא בונה על כך שהציבור ישכח, אבל הוא לא ישכח. התקשורת תבנה אותו ותלטף אותו, כי הם יודעים את האמת הפשוטה - בנט וחבריו הם פייק ימין".