בחירות 2020: הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת

השר רפי פרץ ובן גביר החליטו כי יתמודדו יחד לכנסת ה-23: "מבטא את רצון העם – הולכים על אחדות וחיבור". לפיד: "חרפה על ראש הציונות הדתית. איבדה את הזכות לדבר על ערכים יהודיים"

זמן צפייה: 00:39

בחירות 2020: מפלגת הבית היהודי ומפלגת עוצמה יהודית סיכמו היום (שישי) על ריצה משותפת לכנסת ה-23. מדובר בשלב בדרך להקמת איחוד מפלגות הימין מחדש, אך נכון לעכשיו האיחוד הלאומי בראשות השר סמוטריץ' אינה חלק מההסכם.

"זה מבטא את רצון העם – הולכים על אחדות וחיבור", אמר פרץ. "אני קורא מכאן לשר התחבורה לחבור אלינו, לבוא ביחד ולחבר את הכוחות לאחדות טובה אמיתית ושלמה. להצלת גוש הימין ולטובתה של הציונות הדתית".

לעוד כתבות בנושא:

שקד החליטה: תרוץ בימין החדש כמספר 2 של בנט – בניהול משותף

בחירות 2020: הימין החדש השיקה קמפיין; מרצ לא תערוך פריימריז

המשבר במחנה הדמוקרטי: ברק ינסה לפשר בין הצדדים

רפי פרץ ואיתמר בן גביר
רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

בן גביר מסר גם הוא הצהרה ואמר כי "החיבור הזה הולך להביא לגוש הימין את הניצחון. יש כאן חיבור ואחדות. אני רוצה להודות לפרץ על כך שהוא מוביל, מגלה אחריות ומנסה לאחד את כל הימין ולעשות בית אחד לציונות הדתית ולכל מי שמאמין בארץ ישראל ועם ישראל לפי תורת ישראל. הבשורה מכאן היא בשורה פשוטה אחת ויחידה. בעזרת השם ננצח, גוש ה-61 יכול לקום ושלטון הימין מנצח".

כחול לבן מתחה ביקורת על האיחוד וכתבה: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה - ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".

גם בכיר המפלגה יאיר לפיד הגיב לסיכום בין המפלגות וכתב כי "הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי יהודית של 'עוצמה יהודית' היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

האיחוד בין המפלגות מצטרף להודעת חברת הכנסת איילת שקד אתמול כי החליטה לרוץ במסגרת הימין החדש, כמספר 2 במפלגה, ונראה כי המתכונת שבה ירוצו מפלגות הימין מתבהר.

אמש, כאמור, שקד הודיעה כי בבחירות הקרובות לכנסת ה-23 היא תרוץ יחד עם נפתלי בנט במפלגת הימין החדש. שר הביטחון לשעבר יעמוד הפעם בראש המפלגה. הוא יבחר חצי מרשימת התנועה, ואילו החצי השני ייבחר על ידי שקד. כמו כן, השניים סיכמו כי תפקידי השרים, אם וכאשר המפלגה תהיה חלק מהממשלה הבאה, יחולקו בהסכמת שניהם.

Ayaelr
יו''ר הימין החדש איילת שקד

שקד מסרה כי "עשיתי פגישות רבות גם עם אנשים במחנה שלי וגם עם אנשים במחנה אחר, כדי להבין כיצד אנחנו כמדינה חוזרים מהבחירות הללו חזקים ומאוחדים, כיצד עוצרים את השנאה, את הפלגנות, את הפסילות האישיות והמגזריות, והגעתי למסקנה אחת: הימין החדש היא התנועה היחידה שפועלת לעצור את המחנאות, תסיים את הפלגנות, לקבל את האחר, את השונה".

"אני רוצה להמשיך להשפיע כאן כי צריך מנהיגים בישראל ולא רק פוליטיקאים, מנהיגים שיש להם את היכולת לראות חזון ולחשוב על האהבה שלנו למדינה שלנו, מנהיגות מלכדת. אני מאמינה שבכוח שלי ושל נפתלי ושל רשימת הימין החדש להיות המקום של האנשים הטובים בישראל, איחוד של שתורמים לחברה למדינה, לכלכלה, לעתיד שלנו. הימין החדש הוא המקום של האנשים הטובים ואני מאמינה שיש מאות אלפים כאלה", הוסיפה.