ח"כ גנאים: "רצינו שינוי - אבל דוחפים אותנו החוצה"

חבר הכנסת ממפלגת רע"מ מסר לחדשות 13 כי המראות באל-אקצא הם קו אדום עבורו ועבור כל מוסלמי ברחבי העולם, ואם המצב יימשך - הוא יראה עצמו כעצמאי לכל דבר. "אם ממשלת ישראל לא יודעת זאת, זה בעיה שלה"

זמן צפייה: 02:10

התרופפות הקואליציה: איום פרישה נוסף בסביבת הממשלה מגיע הפעם מכיוון מפלגת רע"מ, כאשר חבר הכנסת מאזן גנאים אומר היום (שבת) לחדשות 13, בהמשך לדבריו אתמול, כי מבחינתו אם יקרה מצב שבו השקט יופר שוב במסגד אל-אקצא - הוא יתנהל כחבר כנסת עצמאי.

כך אמר גנאים: "אני לא רוצה לראות את המראות שראינו אתמול באל-אקצא, זה דבר ראשון הקש ששבר את גב הגמל. בשבילי ובשביל כל מוסלמי בעולם זה קו אדום, ואם ממשלת ישראל לא יודעת זאת, זה בעיה שלה - ואני אראה עצמי כעצמאי לכל דבר. רצינו שינוי, אבל הם דוחפים אותנו החוצה".

מדובר בבשורה לא טובה עבור הממשלה, שגם כך כאמור נמצאת על סף פירוק, והדברים באים בהמשך לדבריו אתמול בצהריים - שבהם אמר גנאים באיום ברור לראש הממשלה נפתלי בנט, כי אם לא תופסק פעילות כוחות הביטחון באל-אקצא, הוא יראה עצמו מחוץ לקואליציה.

בהמשך לעימותים שהתפתחו אתמול בערב חג הפסח בהר הבית, במהלכם עשרות צעירים פלסטינים פתחו בתהלוכה שכללה ירי זיקוקים ויידוי אבנים, המשטרה עדכנה היום כי סך הכל נעצרו אתמול 476 בני אדם. בהמשך לכך, מתוכם 130 בגירים נחקרו ונכלאו במתקני שב"כ, ו-65 קטינים נחקרו ושוחררו בתנאי הרחקה מהעיר העתיקה ל-15 ימים. היתר, שאינם בעלי עבר רלוונטי נחקרו ושוחררו בתנאי אזהרה.