הממשלה משנה התקציב: על חשבון מה זה יבוא?

לא פחות מ-27 מיליון שקלים שיועברו ל-22 התנחלויות ביהודה ושומרון, את ההעברה התקציבית הזו התבקשה וועדת הכספים של הכנסת לאשר

תקציב המדינה אמנם אושר לפני מספר שבועות בלבד אך כבר השבוע התבקשה ועדת הכספים להעביר לא פחות מ-27 מיליון שקלים, ל-22 התנחלויות ביהודה ושומרון. הכסף לביצוע ההעברה יילקח מתקציב בתי המשפט. מלשכת שרת המשפטים נמסר כי היא אינה עוסקת בהחלטות האוצר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

גורמים באוצר הודו שהם לא אוהבים את החלוקה הזו אבל הסבירו שזו הייתה החלטה פוליטית. במשרד הסבירו שזו החלטה של סדרי עדיפויות שהתקבלה בהחלטת ממשלה ביום האחרון של 2016, לכן נאלצו לעשות בגינה שינויים בתקציב.

במשרד האוצר הסבירו גם כי הכספים יועברו לרשויות מקומיות הנמצאות בגרעון תקציבי. הממשלה מבקשת לעזור להן בשל התמודדות שלהן עם אתגרים ביטחוניים רבים.

"בישראל מכהנת היום ממשלת ההתנחלויות והקומבינות - לא ממשלת ישראל", אמרה חברת הכנסת שפיר. "מרתיח את הדם לראות איך שוב, במקום להשקיע את הכסף בבריאות של תושבי הפריפריה, בהעלאת שכר המינימום או התמודדות עם מצבם המחפיר של הקשישים וניצולי השואה בוחרת הממשלה לזרוק עשרות מיליונים מכספי המסים של כולנו לטובת הימין הקיצוני, שמחזיק מדינה שלמה בשבי".