"דו קיום עם כל העמים" - שגרירה הראשון של בחריין הגיע לישראל

השגריר, ח׳אלד אל ג׳לאהמה כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "ההזדמנות להגשים את חזונו של הוד מלכותו, המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, של דו-קיום שליו עם כל העמים היא זכות שאקיים בהערכה רבה"

חאלד אל-ג׳להאמה, שגריר בחריין בישראל
חאלד אל-ג׳לאהמה, שגריר בחריין בישראל | צילום: משרד החוץ הבחרייני

שגרירה הראשון של ממלכת בחריין לישראל נחת היום (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון. הגעתו ארצה והפתיחה הצפויה של השגרירות הבחריינית בתל אביב מהווים ציוני דרך חשובים בפיתוח היחסים בין שתי המדינות ועמיהן. השגריר, ח׳אלד אל ג׳לאהמה כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "ההזדמנות להגשים את חזונו של הוד מלכותו, המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, של דו-קיום שליו עם כל העמים היא זכות שאקיים בהערכה רבה".

לשגרירות הבחריינית בישראל, כמו גם לשגרירות הישראלית בבחריין, תפקיד מרכזי בפיתוח היחסים הבילטראליים בין המדינות וכן, בפיתוח החזון שעמד בבסיס הסכם השלום, כחלק מהסכמי אברהם, ב-2020.

ההסכם לנרמול היחסים הדיפלומטיים והכלכליים בין ישראל ובחריין נחתם כחלק מהסכמי אברהם ב-15 בספטמבר 2020 בטקס בבית הלבן השתתפות ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ אשר תיווך בין המדינות. ההסכם הגיע לאחר שישראל ואיחוד האמירויות הודיעו על השגת ההסכם לנרמול היחסים ביניהן.

מנאמה, בירת בחריין
מנאמה, בירת בחריין | צילום: Shutterstock

ההסכם נפתח בשאיפתן של המדינות "להביא לפתיחתו של עידן חדש של ידידות ושיתוף פעולה, בחתירה למזרח תיכון יציב, בטוח ומשגשג - לטובת כל המדינות ועמי האזור". עוד נכתב בהסכם כי "הצדדים הסכימו לקדם דו-קיום ותרבות של שלום. ברוח זו, הם אישרו שורה של צעדים שיחלו את הפרק החדש ביחסי המדינות". כמו כן, התחייבו המדינות "להמשך המאמצים להגעה לפתרון כולל, הוגן וממושך של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".