תכנית "נטו משפחה" אושרה בכנסת

הכנסת אישרה - ללא מתנגדים - את "נטו משפחה", תכנית ההטבות להורים עובדים שיזם שר האוצר כחלון

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: חדשות 2

חברי הכנסת אישרו הערב (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את יוזמת שר האוצר כחלון להגדלת נקודות הזיכוי במס להורים עובדים, המכונה תכנית "נטו משפחה". כחלון בירך על אישור התכנית: "כנסת ישראל אומרת היום בקול צלול וברור לאזרח העובד שהיא יודעת גם לתת. לא רק לקחת".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כל השנים סיפרו לנו שהצמיחה תחלחל לשכבות התחתונות, היום אנחנו אומרים לא - אנחנו נפנה את הכסף לשכבות החלשות ומשם נצמיח את המשק", הוסיף כחלון בתום ההצבעה שהסתיימה בתוצאה 59 בעד ו-0 נגד. התכנית כוללת הטבות במיסוי למשפחות עובדות וגם את ביטול המסים על הסלולר ועל בגדי תינוקות והנעלה.

כחלון בכנסת, ארכיון
כחלון בכנסת, ארכיון | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

כחלק מתוכנית "נטו משפחה" ביקש כחלון להגדיל ולהשוות נקודות זיכוי להורים עובדים בגין ילדים: הגידול בהכנסה הפנויה של בני זוג עם ילדים צפוי להסתכם באלפי שקלים בשנה. שווי נקודת הזיכוי הוא 215 שקלים בחודש.

כיום, לפני אישור החוק, גברים זכאים לנקודות זיכוי בעבור ילד מיום היוולדו באופן מדורג עד לשנה שבה מלאו לילד שלוש שנים. נשים זכאיות כיום לחצי נקודה מיום הלידה ולשתי נקודות מגיל שנה ועד לשנה שבה ימלאו לילד 5 שנים. רשות המסים תפרסם בשבועות הקרובים הנחיות למעסיקים לגבי אופן יישום החקיקה.

המהלך של כחלון, שכבר זכה לתמיכת הממשלה בשבוע שעבר ואושר בוועדת שרים לחקיקה, ספג השבוע התנגדות מצד יו"ר הקואליציה לאחר שביטן דרש לא להתקדם עם חקיקת התכנית עד שתובא גם התכנית של שר האוצר לשיפור מצבם של הנכים לדיון והצבעה.