בכירים ירדנים: "המלך עבדאללה לא מאמין למילה של נתניהו"

גורמים בעמאן מסרו לחדשות 13 כי המתיחות בין המדינות נעוצה בחוסר האמון בין המנהיגים. לטענתם, הדבר נובע מתפיסת רה"מ לפיה היחסים עם הממלכה מובנים מאליהם

זמן צפייה: 02:50

המשבר עם ירדן: בכירים ירדנים מסרו היום (ראשון) לחדשות 13 כי המתיחות בין ישראל לעמאן נעוצה בעיקר בחוסר אמון מוחלט בין מלך ירדן, עבדאללה השני, לראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הגורמים, המלך הירדני לא מאמין למילה של ראש הממשלה, שלטענתם, נסוג מהרבה סיכומים שהיו ביניהם.

עוד נמסר כי בתקופת נתניהו היחסים הדרדרו לעבר המשבר, לדברי בכירי הממלכה ההאשמית, לא בטוח שכל עוד נתניהו הוא ראש ממשלה - אפשר לפתור את הסכסוך בין המדינות. זה נובע מכך שהירדנים סבורים שנתניהו רואה את היחסים בין המדינות כמובנים מאליהם, ומאמין שהירדנים צריכים את ישראל, ולכן לא משנה מה תעשה, ירדן תשאר לצידה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבקר המדינה לא מתכוון לבדוק את התנהלות הפרקליטות בתיקי רה"מ

בסביבת רה"מ בוחנים קיום פריימריז; חיים כץ: ניפגש ונחליט יחד

איש עסקים לבנוני קנה את חפציו של היטלר – ויתרום אותם לישראל

בנימין נתניהו יו''ר הליכוד וחוסיין מלך עבדאללה השני
בנימין נתניהו יו''ר הליכוד וחוסיין מלך עבדאללה השני | צילום: חדשות 13, רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, התייחס למתיחות ביחסים עם ישראל בביקורו בבחריין ואמר כי "היחסים עם ישראל נמצאים בשפל של כל הזמנים. 25 שנים אחרי הסכם השלום - אנשים לא רואים את פירות השלום. שיתוף הפעולה עם ישראל מוגבל. הכיבוש הישראלי בגדה המערבית נמשך והסיכוי לפתרון שתי המדינות מתעמעם".

את הדברים אמר בהמשך לאמירתו של המלך עבדאללה יום קודם לכן, לפיה "היחסים של ירדן עם ישראל נמצאים במצב הגרוע ביותר אי פעם". עבדאללה התייחס גם לפלונטר הפוליטי: "הסיבה לכך שהיחסים במצב כזה, היא העניינים הפנימיים בישראל. אני מקווה שישראל תוכל לקבוע את עתידה בשבועות ובחודשים הקרובים".