גנץ: מה שלא קשור לנגיף יחכה; רה"מ: הסיפוח לא תלוי בכחול לבן

שר הביטחון ציין בישיבת סיעתו שאת מלוא תשומת הלב צריך לתת לעלייה בתחלואה בקורונה. נתניהו השיב שמפלגתו של גנץ "אינה גורם" במהלך המדיני והוסיף: "אנחנו במגעים דיסקרטיים מול האמריקנים"

זמן צפייה: 02:51

הקרב על הסיפוח: שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) בישיבת סיעתו כי "המאבק בקורונה יהיה ארוך, מה שאינו קשור בו - יחכה לימים שאחרי הווירוס". מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעתו כי הסיפוח אינו תלוי בכחול לבן. לדבריו, "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקני שנמצא בישראל, אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן - הם לא הגורם לכאן ולכאן".

מוקדם יותר היום נפגש גנץ עם שליח הנשיא האמריקני אבי ברקוביץ' ועם שגריר ישראל בארצות הברית דייוויד פרידמן, כדי לדון על בתוכנית המדינית. בכירים בכחול לבן טענו כי גנץ הבהיר בפגישה ש-1 ביולי הוא לא תאריך קדוש לסיפוח, וכי "הדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התקהלויות עד 50 איש, חתונות יצומצמו: החלטות קבינט הקורונה

במהלך דיון על הצוללות: זוהר איים על שלח שיחליפו כיו"ר הוועדה

ברקע העלייה בהדבקה: קופות החולים החלו בבדיקות דם המוניות

בנימין נתיהו ובני גנץ
בנימין נתיהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

עוד ציינו הגורמים כי גנץ אמר ש"לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד. אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא. תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא מהלך היסטורי המהווה המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים - באופן מידתי, אחראי והדדי".

אתמול, פורסם בחדשות 13 כי ממשלת ירדן הבהירה לישראל בכמה ערוצים כי היא תתנגד באופן מוחלט גם לסיפוח מצמצם ומוגבל בגדה המערבית ותגיב לו באותה דרך כפי שהיתה מגיבה למהלך סיפוח נרחב, כך לפי גורמים ישראלי שעודכנו בדברים.

אחד הערוצים שבהם הועבר המסר הזה היה בפגישה בין מלך ירדן עבדאללה השני לראש המוסד יוסי כהן. במהלך אותה פגישה, בדק כהן עם המלך מה תהיה עמדת ירדן לסיפוח מוגבל בגושי ההתנחלויות בלבד או סיפוח של מספר קטן של התנחלויות. התגובה הירדנית הייתה: אין מבחינתנו הבדל בין סיפוח גדול וסיפוח קטן. הירדנים הבהירו זאת גם לארה"ב ולכמה מדינות אירופיות כדי למנוע חוסר ודאות לגבי עמדתם בנושא.