המשטרה: נבחן מחדש ההפגנות בפ"ת

השבוע אמורה להתקיים ההפגנה ה-38 באזור ביתו של היועמ"ש בפתח תקווה כשברקע ניסיון נוסף לעצור את ההפגנות

ההפגנות בפ"ת (ארכיון)
ההפגנות בפ"ת (ארכיון) | צילום: חדשות 2

ההפגנה הקבועה בפתח תקווה, לא רחוק מביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מעוררת כעס גדול בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בגלל הניסיון, כביכול, לדחוף את מנדלבליט להגיש כתבי אישום נגד נתניהו. כעת מתגבש ניסיון משמעותי למנוע את ההפגנה הבאה המתוכננת ליום שבת הקרוב, ההפגנה ה-38 במספר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ההפגנות בפ''ת (ארכיון)
ההפגנות בפ''ת (ארכיון) | צילום: חדשות 2

מדובר בפניה של מ"מ ואחראי הביטחון בעיר פתח תקווה, בטענה שהנסיבות השתנו מאז בג"ץ נדרש לעניין לראשונה. על פי הטענות, בתחילה היו ההפגנות גדולות אבל חד צדדיות, וכעת מדובר באלפי מפגינים משני הצדדים שכוללות עימותים שגורמים לפגיעה לא מידתית בתושבים.

בתגובה מסרה המשטרה כי היא ערה לשינויים במצב, ולכן היא מתכוונת לבחון מחדש את הנסיבות ואת הסדרי המחאה שאושרו. אם המשטרה לא תעשה צעד משמעותי, מחר תועבר הבקשה להוציא צו ביניים נגד ההפגנה, כשהמטרה לבטל או להזיז אותן.

במוצאי שבת האחרונה הגיעו אלפים לפתח תקווה למחאה השבועית שכבר הפכה ל"מסורת", לא רחוק מביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מנגד, שרים חברי כנסת ופעילי ליכוד קיימו הפגנת תמיכה בראש הממשלה - ונגד ההפגנה הקבועה שנועדה לדבריהם ללחוץ על היועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטות בחקירות נגד נתניהו.

בעקבות ההתפתחויות של השבועות האחרונים בענייני חקירות הפרשות השונות של נתניהו, שתי ההפגנות צברו תאוצה: בהפגנה שהתקיימה בכיכר גורן בעיר נגד השחיתות הגיעו אלפי מפגינים. בין הקריאות שנשמעו בכיכר: "מנדלבליט אתה טייח, לא נשכח ולא נסלח", "נעמיד אתכם לדין כי העם לא מאמין", "המדינה שלנו ולא של נתניהו", וגם "הון, שלטון, עולם תחתון".

מעבר לכיכר בצד השני בהפגנת נגד, עליה הכריז יו"ר הקואליציה דוד ביטן, התאספו עשרות לתמיכה בראש הממשלה מטעם הליכוד. התומכים בנתניהו השמיעו ג'ינגלים של המפלגה והזכירו פרשיות שחיתות אחרות מהעבר: לדבריהם, החקירות האחרונות נועדו לתקוף את ראש הממשלה נתניהו ומהוות יחס מפלה לעומת זה שזכו לו ראשי הממשלה הקודמים.