שבוע לבחירות: ב"יש עתיד" נאבקים על הקול הערבי

שבוע לפני הבחירות, וראש הממשלה יאיר לפיד ובסביבתו מבינים מה היא החוליה החלשה בבחירות האלה - מה שמביא אותו היום לביקור בנצרת. מבחינת לפיד, הקול הערבי הוא אתגר משמעותי שעשוי להכריע את הבחירות. נתניהו מצידו, מנסה להחזיר את הבוחרים הערבים לתרדמת שממנה לפיד מנסה להעיר אותם

זמן צפייה: 01:46

שבוע לפני הבחירות, וראש הממשלה יאיר לפיד ובסביבתו מבינים מה היא החוליה החלשה בבחירות האלה, וזה מביא אותו היום לביקור בנצרת. בעת ביקורו בעיר, לפיד נפגש עם ראש העיר עלי סלאם ועם ראשי רשויות ערביות נוספות, כשמחוץ לבניין העירייה התקיימה הפגנה נגד ביקורו של לפיד, שאורגנה על ידי המפלגות הערביות חד"ש-תע"ל ובל"ד.

עוד במהלך פגישותיו, לפיד ניסה לעורר את השטח וקרא לציבור הערבי לצאת ולהצביע בבחירות, שם טען כי אם לא תצביעו, מה שניתן לכם בשנה האחרונה - יילקח מכם. מבחינת לפיד, הקול הערבי הוא אתגר משמעותי שעשוי להכריע את הבחירות. גם ראש העיר של נצרת עלי סלאם הצטרף לקריאותיו של לפיד וקרא גם הוא לציבור הערבי לצאת ולהצביע.

רה''מ יחד עם עלי סלאם וראשי רשויות ערביות נוספים
רה''מ יחד עם עלי סלאם וראשי רשויות ערביות נוספים | צילום: קובי וולף

נתניהו מצידו, מנסה להחזיר את הבוחרים הערבים לתרדמת שממנה לפיד מנסה להעיר אותם, ובהקשר זה הוא הוציא סרטון תגובה שהמסר העיקרי בו הוא שלציבור הערבי היה "טוב יותר" כשהוא היה בשלטון. נתניהו ממשיך את הקו הזה לאורך כל הקמפיין, ומנסה להציג לציבור הערבי ש"אנחנו נדאג לכם".

בסקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס שהתפרסם הערב, חד"ש-תע"ל ורע"מ זוכות ל-4 מנדטים כל אחת. בל"ד עם 2.3 אחוזים מתחת לאחוז החסימה.