מרגישים לא בטוחים וחושבים שהממשלה נכשלה בטיפול בטרור | סקר חדשות 13

לפי הסקר של פרופ' קמיל פוקס, רבע מהנשאלים מרגישים מאוד לא בטוחים לאור גל הטרור. התוצאה הממוצעת להרגשת הביטחון האישי – 4 מתוך 10 בלבד. כשליש מהנשאלים שינו את הרגלי חייהם וכמעט 70 אחוזים חושבים שהממשלה מטפלת לא טוב במשבר. בין בנט לנתניהו – 40 אחוזים חושבים שראש האופוזיציה היה מטפל בטרור טוב יותר מבנט שקיבל 12 אחוזים בלבד

זמן צפייה: 04:59

תחושה של היעדר ביטחון: בעקבות גל הפיגועים בשבוע האחרון, הערב (רביעי) אנו מפרסמים סקר חדש של פרופ' קמיל פוקס במהדורה המרכזית וממנו עולה כי רוב האזרחים חוששים מאוד מהנעשה.

שאלנו בסקר כיצד האזרחים מדרגים את תחושת הביטחון האישית בימים אלה מ-1 עד 10. התוצאות מדאיגות: רבע מהנשאלים השיבו 1 – מאוד לא בטוח, מול 2 אחוזים בלבד שהשיבו 10 – מאוד בטוח. הממוצע בקרב כלל הנשאלים עמד על 4.12 בלבד מתוך 10. בקרב כלל היהודים, הציון הממוצע עמד על 4.07 ולא יהודים גבוה אף יותר – 4.43 מתוך 10.

שאלנו גם האם אזרחים נמנעו מפעולות בסיסיות כמו נסיעה בתחבורה ציבורית, בילוי בקניון או ביקור במקום הומה אדם אחר. הרוב, 60 אחוזים מהנשאלים, השיבו שהמשיכו בהרגלי החיים הרגילים שלהם. 37 אחוזים השיבו כי נמנעו מפעולות אלה. בתשובה זו, יש פער משמעותי בין יהודים ללא יהודים שענו בסקר. 48 אחוזים בקרב לא יהודים שהשתתפו בסקר נמנעו מפעולות בסיסיות בשגרת החיים מול 35 אחוזים בקרב כלל היהודים.

בשאלה נוספת שאלנו האם הממשלה מטפלת בצורה טובה בגל הטרור הנוכחי. 68 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הממשלה מטפלת לא טוב בסך הכול בגלל הטרור מול 15 אחוזים בלבד שהשיבו כי הממשלה מטפלת בצורה טובה. בקרב לא יהודים, 37 אחוזים השיבו שהממשלה מטפלת טוב בגל הטרור ורק 12 אחוזים בקרב כלל היהודים השיבו כך.

רהמ בנט
הרוב חושבים שממשלתו נכשלה בטיפול בגל הטרור. בנט

לשאלה מי מבין נפתלי בנט ובנימין נתניהו יכולים לנהל טוב יותר את ההתמודדות עם גל הטרור, הסקר מעלה ניצחון מוחץ לנתניהו. 40 אחוזים השיבו נתניהו מול 12 אחוזים בלבד שהשיבו בנט. 17 אחוזים השיבו ששניהם יכולים לנהל אותו דבר ו-20 אחוזים השיבו שאף אחד מהם. 11 אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים.

בשאלה האחרונה בסקר שאלנו האם האזרחים תומכים במדיניות הקלות לעובדים פלסטינים או מתנגדים לה. 59 אחוזים מכלל הנשאלים השיבו כי הם מתנגדים מול 24 אחוזים בלבד שתומכים. 17 אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8 אחוזים.