"קו אדום": פרץ זימן לבירור את המורה שהשליכה תפוח לעבר נתניהו

שר החינוך הנחה לזמן לבירור במשרדו את בריניש זהבה ברק, עובדת ההוראה שביצעה את הפרובוקציה בכנס פוליטי בנתניה - ואף השוותה את רה"מ להיטלר. "לא נקבל התנהגות אלימה במערכת החינוך"

בנימין נתניהו באירוע של הליכוד
בנימין נתניהו באירוע של הליכוד | צילום: פייסבוק

שר החינוך רפי פרץ הנחה לזמן לבירור במשרדו את בריניש זהבה בק, המורה שהשליכה תפוח לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך כנס פוליטי בנתניה בשבוע שעבר. נוסף לפרובוקציה עובדת ההוראה אף השוותה בין נתניהו לאדולף היטלר.

פרץ הסביר את החלטתו: "כפי שאמרתי פעמים רבות, לא נקבל התנהגות אלימה במערכת החינוך, לא של תלמידים וקל וחומר לא של מורים המהווים דוגמא אישית.‬ ‫המורה שזרקה תפוח לעבר ראש הממשלה, והשוותה אותו בשידור חי להיטלר, חצתה קו אדום, גם מילולי וגם פיזי. יש גבול והוא עובר בדיוק כאן. ‬‫הנחתי את הדרג המקצועי במשרד להזמינה לבירור בהקדם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו לוחץ להעלות את בני הפלאשמורה – עוד לפני הבחירות

הקלטות אשכנזי-מנדלבליט: השיחה הדרמטית רגע לפני כינוס המטכ"ל

גופות שתי נשים נמצאו בדירה בעפולה – הנסיבות בבדיקה

שר החינוך רפי פרץ
שר החינוך רפי פרץ | צילום: רויטרס

במשרד החינוך ציינו כי "בהתנהגותה ובאמירותיה, פעלה עובדת ההוראה בניגוד גמור לקוד ההתנהגות המצופה מאיש חינוך ובניגוד גמור לנהלים החלים על עובד ציבור. השלכת התפוח לעבר ראש הממשלה והאמירות המשוות אותו להיטלר הן חמורות מאוד, פסולות ומגוונות". עוד נמסר כי "המשרד מוביל מדיניות ברורה במאבק באלימות, ואין בכוונתו להתפשר, בטח כאשר מדובר בעובד הוראה, איש חינוך, שמהווה מודל בבואו לשנות דפוסים פסולים בחברה".

כזכור, התקרית המדוברת אירעה ביום שבת. בעקבות האירוע בק עוכבה לחקירה, אך שוחררה כעבור זמן קצר. מפרטים ראשונים עלה כי התפוח הושלך, ככל הנראה, על ידי קבוצת פעילים למען זכויות בעלי חיים וכנראה כוון כלפי ראש עיריית נתניה מרים פיירברג - ברקע מחלוקת מקומית. נתניהו לא נפגע בתקרית והוא שב לדבר זמן קצר לאחר התקרית.