עימות בוועדת השרים - תמנו-שטה לזנדברג: "פופוליסיטית"

בזמן הדיון על תוספת הרמטכ"ל לפנסיות התקציביות, פרץ ויכוח סוער בין השרה להגנת הסביבה לבין שרת העלייה והקליטה. החוק עבר, למרות התנגדותם של השרים סער, אלקין וזנדברג. "הצעה צורמת בתקופה שבה עצמאיים לא מקבלים פיצויים"

השרות תמנו-שטה וזנדברג | צילום: רויטרס, אתר הכנסת

הצעת חוק שירות הקבע, שמוכרת גם בשם "חוק הפנסיות", עברה היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה - והביאה לעימות בין השרות תמר זנדברג ופנינה תמנו-שטה. השרים זדברג, גדעון סער וזאב אלקין - התנגדו למהלך.

זנדברג טענה כי הבאת נושא זה לדיון, בזמן שאין פיצויים לעצמאיים ולאחרים אשר נפגעים מהמצב הכלכלי במשק, היא "צורמת". לדבריה, "יש אי-נוחות שאנו חשים מהבאת תוספת שכר בזמן שכל כך הרבה עובדים אחרים רבים על ימי בידוד וימי מחלה במצב הכלכלי הנוכחי".

בנוסף, אמרה: "אנחנו דנים פה בתוספת שהיא צורמת בעת הזו, שבה המשק נמצא במצב הזה, וישנם קיצוצים אחרים. זה לא נכון, בטח בזמן הזה - לאור נתוני הפנסיות של משרתי הצבא שנחשפו, והיא צורמת בעיתוי הכלכלי וחוסר הוודאות שהמשק נמצא בו".

תמנו-שטה אמרה בתגובה לזנדברג כי היא לוקחת כסף מאלמנות, וזנדברג מצידה השיבה: "אני מציעה לך לא ללכת לשם. אם זה על חשבון מישהו כרגע - זה על חשבון ימי בידוד של עצמאים". תמנו-שטה הגיבה לדבריה: "את פופוליסטית", וזנדברג השיבה לה בעוקצנות: "ואת לא פופוליסטית". לבסוף אמרה תמנו-שטה: "אני ממליצה לך לשבת", וזנדברג ענתה: "אני ממליצה לך להירגע".