הצעת החוק לתקציב המשטרה תיקבר? המהלך לא יועלה להצבעת השרים

השרים לא ידונו ביום ראשון בהצעה שקוראת להכפיף את תקציב המשטרה למשרד לביטחון פנים: אחד מיוזמי החוק ייפגש עם שרת המשפטים איילת שקד, במטרה למצוא פתרון

"ההצעה לא תעבור", אלשיך וארדן
"ההצעה לא תעבור", אלשיך וארדן | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הצעת החוק השנויה במחלוקת על העברת תקציב המשטרה למשרד לביטחון פנים בדרך להיקבר: לאחר הסערה שעוררה הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה) ודוד אמסלם (הליכוד), שעל פיה תקציב המשטרה ינוהל במשותף על ידי המשטרה והמשרד לביטחון הפנים  מתברר כי ההצעה הזו כלל לא תועלה לדיון ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יו"ר הוועדה, שרת המשפטים איילת שקד, זימנה פגישה ליום ראשון בבוקר עם ח"כ משה גפני ועם החשב הכללי של האוצר. בפגישה הזו אמורים הצדדים למצוא פתרון שייתר את הצורך בדיון בהצעת החוק.

גורמים שמעורבים בנושא אומרים כי גם אם ח"כ אמסלם שמעורב ביוזמת החוק יתעקש, אין שום סיכוי שהצעת החוק הזו תועלה לדיון.

תיפגש עם הצדדים
תיפגש עם הצדדים | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

תקציב המשטרה עומד על יותר מ-11 מיליארד שקלים. מי שמנהל אותו הוא ירון ישראלי, בעבר איש החשב הכללי באוצר שלאחר שהועבר למשטרה גויס לדרגת תת ניצב - אין מן הנמנע שכשיסיים, ישוב לאוצר.

ייפגש עם שקד. ח''כ גפני
ייפגש עם שקד. ח''כ גפני | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך תקף היום את היוזמה, ואמר כי להערכתו היא לא תקודם. "זו הצעה אנטי-חוקתית וכל שומרי הסף יעזרו לעצור אותה", הבהיר אלשיך בכנס בתל אביב.

המפכ"ל הכחיש כי קיימת מתיחות בינו לבין השר לביטחון פנים גלעד ארדן בנושא, אך ציין כי עמדתו בנושא הובהרה במספר הזדמנויות. "תפקידי, יחד עם השוטרים, לוודא שההצעה הזו לא תקודם - ולהבנתי היא לא תקודם", טען אלשיך. "היא לא עוברת את הסף של אף אחד משומרי הסף. כאחראי על החוק והסדר עלי לוודא שהחוק יתממש, וכן אם מישהו רוצה לשנות את החוק באופן שיקשה על שומרי הסף לשמור על החוק - אזי להגן על עמדתם".

יתעקש? ח''כ אמסלם
יתעקש? ח''כ אמסלם | צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

"יש לי עמדה מאוד ברורה כלפי הצעת החוק הפרטית שעלתה ונדונה בוועדת הכספים", הוסיף. "אני אחד משומרי הסף של המדינה, זה תפקיד המשטרה, יש עוד שומרי סף, ואין לי ספק שההצעה בעניין לא יכולה להיות מקודמת, וכל שומרי הסף מבינים את זה".