"דיפלומטים ערבים מעריכים: סוריה במו"מ חשאי עם ישראל"

לאחר שהממשל הסורי לא גינה את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, העיתון "א שרק אל-אווסט" פרסם כי דיפלומטים סבורים שבדמשק מעוניינים בחידוש מו"מ, אם כי טרם התקבלה החלטה

זמן צפייה: 00:43

העיתון "א שרק אל-אווסט" דיווח היום (ראשון) כי דיפלומטים ערבים מעריכים שנערך משא ומתן בין ישראל לסוריה. זאת, בעקבות הימנעות הממשל הסורי לגנות את חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, כפי שעשתה איראן. כמו כן, דווח כי בדמשק מבקשים לצאת מהבידוד המדיני באמצעות חידוש המשא ומתן, אך טרם התקבלה החלטה בנושא.

שבוע שעבר אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם, קלי קראפט, בריאיון לעיתון "אל-ערביה" כי "מדינה ערבית נוספת תחתום על הסכם שלום עם ישראל בעוד יום או יומיים", והוסיפה כי "התוכנית שלנו היא להביא מדינות נוספות, שאותן נחשוף בקרוב מאוד". בנוסף, קראפט הביעה את תקוותה של וושינגטון כי גם ערב הסעודית תחתום על הסכם שלום עם ישראל: "אנחנו רוצים לצרף את כולן, בתקווה שזה יאפשר לאזרחים האיראנים לראות שאנשים באמת רוצים שלום במזרח התיכון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל הדסה: נשארנו לבד, כמו החיילים במוצבים במלחמת יום כיפור

הפרויקטור: גיא לרר על המיזם לגיוס מיליונים למי שקרסו כלכלית

מצפצף על החוק: הרופא שנותן תרופות לקורונה ופטור מעטיית מסכה

נשיא סוריה בשאר אסד
נשיא סוריה בשאר אסד | צילום: רויטרס

עוד דווח לאחרונה כי מרוקו, עומאן וסודאן הן בין המדינות שברצונן ליצור קשרים עם ישראל, זאת על רקע מאמצים שהפעיל הבית הלבן על מדינות ערביות לחמם את היחסים עם ישראל. מקורות בסודאן אף אמרו לחדשות 13 כי תוצאות השיחות בין סודאן למשלחת האמריקנית באבו דאבי היו "חיוביות מאוד", וכי יש סיכוי גדול ש"בקרוב מאוד" תהיה הכרזה על נרמול היחסים עם ישראל.

זאת, לאחר שראש המועצה הריבונית של סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן עזב את אבו דאבי חזרה לחרטום. לפי המקורות, הסכם עתידי תלוי בהיענות ארצות הברית לדרישות של סודאן, שכוללות בעיקר סיוע כלכלי נרחב והסרת שמה מרשימת המדינות תומכות הטרור.