סקר חדשות 13: האחריות למניעת הדרדרות - על נתניהו והקואליציה

56% מהנשאלים חושבים כי האחריות לעצור את המשך ההסלמה ברחובות מוטלת על ראש הממשלה וחבריו, כאשר 51% חושבים כי רצוי להפסיק את החקיקה כרגע. הליכוד מאבד מנדטים לטובת יש עתיד והמחנה הממלכתי, ולו היו הבחירות נערכות היום - שוב לאף גוש אין אפשרות להקים ממשלה | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 04:58

לו היו הבחירות נערכות היום, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מאבדת ארבעה מנדטים לעומת המצב כיום בכנסת, ויורדת מ-32 ל-28 מנדטים, ולעומת זאת יש עתיד של יאיר לפיד הייתה מתחזקת בשלושה מנדטים, מ-24 ל-27, מה שהיה משנה את מפת הגושים כך ששוב אף צד לא יכול היה להרכיב ממשלה, כך לפי סקר של חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מקבלת גם היא 2 מנדטים נוספים לעומת הבחירות האחרונות, והופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים, כאשר לעומתה הציונות הדתית ועוצמה יהודית מאבדות 2 מנדטים ויורדות מ-14 ל-12 מנדטים.

לפי תוצאות הסקר, ש"ס מאבדת מנדט אחד ויורדת ל-9 מנדטים, כאשר יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים. גם ישראל ביתנו שומרת על כוחה עם 6 מנדטים, כאשר מפלגת העבודה מתחזקת ועולה מ-4 ל-6 מנדטים. חד"ש-תע"ל גם היא שומרת על כוחה עם 5 מנדטים, כאשר רע"מ של מנסור עבאס מתחזקת במנדט, ומקבלת 6 מנדטים. לפי הסקר שלנו גם הפעם מרצ לא עוברת את אחוז החסימה.

ממפת הגושים המסתמנת מהסקר הזה, כאמור, אף צד לא יכול להרכיב ממשלה. הקואליציה בראשות נתניהו יורדת מ-64 ל-56 מנדטים בלבד, כאשר הגוש המתנגד לנתניהו עולה ל-64 מנדטים, אך אם מורידים מהגוש הזה את חד"ש-תע"ל, הגוש שהיווה את הקואליציה הקודמת כולל 59 מנדטים בלבד.

מפת הגושים בסקר חדשות 13
מפת הגושים בסקר חדשות 13 | צילום: חדשות 13

שאלנו גם האם המחאה מול המספרה בה שהתה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בכיכר המדינה בתל אביב, הייתה לגיטימית, ומהסקר שלנו עולה כי רוב בעלי הדעה חושבים שזו לא הייתה מחאה לגיטימית. 48% מהנשאלים השיבו כך, לעומת 40% שחושבים שהייתה זו מחאה לגיטימית, ו-12% שהשיבו כי הם לא יודעים.

51% מהציבור, כך לפי הסקר, חושבים כי רצוי להפסיק את חקיקת המהפכה המשפטית כרגע, לעומת 37% שחושבים כי יש להמשיך את החקיקה. שאלנו גם מי לדעתך שולט בקו שמובילה הממשלה - 41% השיבו שרה"מ נתניהו הוא זה ששולט בקו, לעומת 40% שהשיבו כי שר המשפטים יריב לוין וראשי מפלגות הקואליציה הם אלה ששולטים.

47% מהנשאלים חושבים כי מי שאשם בכך שאין הידברות בין הקואליציה לאופוזיציה על המהפכה המשפטית הם רה"מ נתניהו, שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, זאת לעומת 33% שחושבים כי ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ אשמים, ו-20% שהשיבו כי אינם יודעים. 56% מהנשאלים חושבים כי האחריות לעצור את המשך ההסלמה ברחובות מוטלת על רה"מ נתניהו וראשי הקואליציה, זאת לעומת 32% שחושבים כי האחריות מוטלת על ראשי האופוזיציה ומובילי המחאה.

שאלנו גם האם נשיא המדינה יצחק הרצוג צריך להתפטר מתפקידו אם מתווה ההידברות שלו ייכשל וחקיקת המהפכה המשפטית תמשיך להתקדם, ורק 27% השיבו בחיוב לשאלה. 48% מהנשאלים השיבו כי הוא צריך להישאר בתפקידו, ו-25% השיבו כי הם אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601  מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.