סקר חדשות 13: רוב למתנגדים להסדר טיעון לנתניהו

בזמן שנמשכים המגעים בין ראש האופוזיציה ליועמ"ש, 46% מתנגדים להסדר טיעון עם ראש האופוזיציה מול 29 אחוזים שתומכים. בקרב מצביעי הליכוד, הרוב מתנגד אך בכל זאת 32% תומכים בעסקה. רוב הנשאלים גם מעדיפים הליכה לבחירות על פני המשך כהונת ממשלת בנט-לפיד. ומי היורש המועדף בליכוד? ניר ברקת מוביל

זמן צפייה: 02:12

מה הציבור חושב על הסדר טיעון בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והפרקליטות? סקר חדשות 13 שנערך ע"י פרופ' קמיל פוקס ומתפרסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית מעלה כי 29 אחוזים בלבד תומכים בעסקה לעומת 46 אחוזים שמתנגדים. יש לציין כי רבע מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים.

נתון מעניין נוסף בשאלה הזו כיצד השיבו מצביעי הליכוד. כאן השיבו 32 אחוזים בעד עסקת טיעון בזמן ש-41 אחוזים השיבו כי הם מתנגדים. 27 אחוזים השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי האופוזיציה כמעט שוויון: 36 אחוזים תומכים מול 35 אחוזים המתנגדים ועוד 29 אחוזים שאינם יודעים. בקרב מצביעי הקואליציה, הדעה ברור: 25 אחוזים בלבד תומכים בהסדר טיעון לנתניהו מול 54 אחוזים המתנגדים. בקרב המגזר הלא-יהודי, רוב מוחץ נגד עסקת טיעון – 67 אחוזים.

גרפיקה סקר חדשות 13 קמיל פוקס בעד נגד הסדר טיעון עסקה נתניהו

שאלה נוספת ששאלנו את הציבור הייתה בעד או נגד הטלת קלון על נתניהו והרחקתו ל-7 שנים מהחיים הציבוריים. 49 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם בעד מול 40 אחוזים שהשיבו נגד. 11 אחוזים בלבד השיבו כי אינם יודעים.

בקרב מצביעי הליכוד, התשובה גם כן ברורה: רק 12 אחוזים תומכים בהטלת קלון והרחקת נתניהו ל-7 שנים מול 75 אחוזים המתנגדים. הפערים דומים בקרב מצביעי האופוזיציה ומספרים הפוכים בקרב מצביעי הקואליציה. בקרב המגזר הלא-יהודי, 77 אחוזים תומכים בהטלת קלון והרחקת נתניהו מהפוליטיקה.

גרפיקה סקר חדשות 13 קמיל פוקס בעד נגד קלון הסדר טיעון עסקה נתניהו

בשאלה נוספת ביקשנו לבדוק את הנשאלים האם הם מאמינים כי נתניהו רציני בכוונות שלו לחתום על עסקת טיעון או שמדובר בתרגיל שלו נגד היועץ המשפטי לממשלה. 30 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם מאמינים לנתניהו שהוא רציני מול 40 אחוזים שמאמינים כי נתניהו עושה כאן תרגיל. 30 אחוזים השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 43 אחוזים מאמינים שנתניהו רציני בזמן ש-22 אחוזים מאמינים שנתניהו מבצע תרגיל.

גרפיקה סקר חדשות 13 קמיל פוקס הסדר טיעון עסקה נתניהו

רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

שאלנו גם בסקר בנוגע לעתיד ממשלת בנט-לפיד אם ייחתם הסדר טיעון עם נתניהו. 34 אחוזים השיבו כי הם תומכים בהמשך הכהונה של הממשלה הנוכחית מול 18 אחוזים שתמכו בממשלה חלופית עם הליכוד ללא נתניהו. הרוב, 38 אחוזים, השיבו כי הם תומכים בהליכה לבחירות. בקרב מצביעי הליכוד, הרוב המכריע, 66 אחוזים, תומכים בבחירות מול 17 אחוזים שתומכים בממשלה חלופית עם הליכוד ללא נתניהו.

מצביעי הקואליציה, ברובם, כמובן שתומכים בהמשך כהונת ממשלת בנט-לפיד, מול 13 אחוזים בממשלה חלופית ו-12 אחוזים בהליכה לבחירות. בקרב מצביעי האופוזיציה, רוב מוחלט תומך בהליכה לבחירות – 62 אחוזים. רק 24 אחוזים תומכים בממשלה חלופית עם הליכוד ללא נתניהו. הרוב בקרב הנשאלים במגזר הלא-יהודי, 53 אחוזים, תומכים בהליכה לבחירות על אף נוכחות רע"מ ומנסור עבאס בקואליציה הנוכחית.

גרפיקה סקר חדשות 13 קמיל פוקס בעד נגד ממשלה בחירות הסדר טיעון עסקה נתניהו

נפתלי בנט ויאיר לפיד
הממשלה בסכנה אם נתניהו יחתום על הסדר? בנט ולפיד | צילום: רויטרס

השאלה האחרונה בסקר הייתה בנוגע ליורשו של נתניהו אם אכן תיחתם עסקה ויו"ר הליכוד יפרוש מהחיים הפוליטיים. כאן רושם ניר ברקת ניצחון מול כל מתחריו. 28 אחוזים מהנשאלים תומכים בברקת שיעמוד בראשות הליכוד לאחר נתניהו. אחריו יולי אדלשטיין עם שמונה אחוזים, ישראל כ"ץ עם 7 אחוזים, אמיר אוחנה עם 4 אחוזים ומירי רגב עם 3 אחוזים. יש להדגיש כי 25 אחוזים השיבו כי אף אחד מהם לא צריך להיות היורש של נתניהו ו-25 אחוזים נוספים השיבו כי אינם יודעים.

גרפיקה סקר חדשות 13 קמיל פוקס בעד נגד הסדר טיעון עסקה נתניהו ניר ברקת הליכוד

ניר ברקת
מוביל בסקר במרוץ לרשת את נתניהו בליכוד. ניר ברקת | צילום: רויטרס

הנקודה החיובית עבור ברקת שגם בקרב מצביעי הליכוד הוא רושם ניצחון. 36 אחוזים השיבו כי הם רוצים לראות את ברקת בראשות הליכוד. 10 אחוזים תומכים בישראל כ"ץ, 8 אחוזים באוחנה, 7 אחוזים באדלשטיין ו-5 אחוזים ברגב. 17 אחוזים השיבו שאף אחד מהם לא צריך להחליף את נתניהו ו-17 אחוזים נוספים אינם יודעים. גם בקרב מצביעי הקואליציה והאופוזיציה, ברקת מוביל בין כל המועמדים שציינו בסקר.

הסקר כלל 701 נשאלים, 601 מהם מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8 אחוזים.