סקר חדשות 13: מי לדעת הציבור צריך להיות ראשון ברוטציה?

50% ענו שנתניהו צריך לכהן ראשון, ו-37% ענו שגנץ. 52% ענו שרצוי להעמיד מנהיג אחר בראש הליכוד כדי למנוע בחירות בפעם השלישית ורק 36% ענו לכך בשלילה. 53% אינם תומכים בחנינה תמורת פרישה

זמן צפייה: 03:17

מסקר חדשות 13 שנערך היום (רביעי) עולה כי אם תוקם ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן ותחול רוטציה בראשות הממשלה, 50% ענו שבנימין נתניהו צריך לכהן ראשון ואילו 37% ענו שבני גנץ. 13% טענו כי אינם יודעים.

כמו כן, 52% מהנשאלים ענו כי לדעתם רצוי להעמיד מנהיג אחר בראשות הליכוד על מנת למנוע בחירות בפעם השלישית, 36% ענו כי אינם היו רוצים בכך ו-12% ענו שהם לא יודעים.

הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בהיעדר התקדמות במו"מ: נתניהו צפוי לקבל המנדט – עוד הערב

שינוי בתוצאות הבחירות: הליכוד עלתה ל-32 מנדטים

הצעת הליכוד: נתניהו ראשון ברוטציה – אך פחות זמן מגנץ כר"מ

בסקר פרסו כמה שמות של בכירים במפלגה, ונשאל מי מבניהם מתאים להחליף את נתניהו. 31% מהנשאלים ענו גדעון סער, 11% ענו יולי אדלשטיין, 5% ענו גלעד ארדן וישראל כץ כל אחד ו-2% ענו שמירי רגב מתאימה. 26% ענו כי אף אחד מהמועמדים לא מתאים ו-20% ענו שהם לא יודעים. התוצאות לשאלה זו דומות לתוצאות הסקר שנערך לפני הבחירות, בראשון בספטמבר.

מבין הנשאלים היהודים שמזדהים כמצביעי ליכוד, 26% ענו גדעון סער, 10% ענו גלעד ארדן, 8% ענו יולי אדלשטיין, 6% ענו מירי רגב, 5% ענו ישראל כץ, ו-32% ענו כי אף אחד מהם לא מתאים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא
ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא | צילום: חדשות 13

בעניין תיקי ראש הממשלה, 53% מהנשאלים ענו כי הם לא תומכים במתווה חנינה לנתניהו שלפיו, לכאורה, רה"מ יפרוש מתפקידו בתמורה שלא יעמוד לדין. 24% ענו שהם תומכים במתווה כזה, ו-23% לא יודעים.

נוסף לכך, 49% ענו שלדעתם ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, עם העבודה, המחנה הדמוקרטי ובתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת – היא ממשלה לא לגיטימית. 38% ענו כי זוהי כן ממשלה לגיטימית, ו-14% לא יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, וכלל 699 נשאלים - מהם 584 מהאוכלוסייה היהודית ו-115 מהמגזר הלא יהודי. התשאל במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך ע"י חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.0%. הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת.