סקר חדשות 13: גנץ מוביל על נתניהו במנדט, אך לאף גוש אין 61

מהסקר עולה כי למרות ששתי המפלגות הגדולות התחזקו במנדט אחד, לשני הגושים יש 56 ח"כים בלבד • 37% יטילו את האחריות על רה"מ אם יהיו בחירות שלישיות, רק 21% יאשימו את יו"ר כחול לבן

זמן צפייה: 03:42

הפלונטר הפוליטי: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (שלישי) עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום כחול לבן הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, אחד יותר מהבחירות שנערכו בחודש שעבר. הליכוד גם הייתה מתחזקת במנדט ומקבלת 33 מנדטים. כמו בבחירות, גם בסקר זה לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח"כים. על פי הסקר, לשני הגושים יש 56 מנדטים ואילו לישראל ביתנו שמונה מנדטים, שנחלשה במנדט מספטמבר. הרשימה המשותפת הייתה שומרת על כוחה עם 13 מנדטים.

נוסף על כך, עולה מהסקר כי ש"ס ויהדות התורה היו מקבלות שבעה מנדטים כל אחת, אחד פחות מהבחירות האחרונות. על פי הסקר, איחוד מפלגות הימין, ללא בנט ושקד, היה מקבל חמישה מנדטים, כמו גם העבודה-גשר שבבחירות קיבלה שישה מנדטים. גם המחנה הדמוקרטי נחלש במנדט וקיבל ארבעה, נתון הדומה למפלגת הימין החדש, שהתפצלה בשבוע שעבר מהבית היהודי והאיחוד הלאומי - ומצליחה לעבור את אחוז החסימה, בניגוד לבחירות שנערכו באפריל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המנדט להרכבת הממשלה עובר לגנץ: "אנחנו תמיד אופטימיים"

פשרה עם נתניהו? בכחול לבן מחכים להחלטה בתיקי רה"מ • פרשנות

העברת המנדט לגנץ – שבירת תפיסת המונופול של נתניהו • פרשנות

סקר חדשות 13 - 22/10/19
סקר חדשות 13 - 22/10/19 | צילום: חדשות 13

מהסקר עולה גם כי 37% טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לשאת באחריות אם ישראל תלך לבחירות בפעם השלישית ברציפות, ואילו רק 21% סבורים כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הוא האשם במצב. 30% מהנשאלים סברו כי האחריות צריכה להיות מוטלת על שניהם באותה מידה, 8% טענו שהאחריות לכך איננה על אף אחד מהם, ו-4% ענו שאינם יודעים.

על השאלה מי צריך להחליף את נתניהו בראשות הליכוד השיבו 28% מהנשאלים כי השר לשעבר גדעון סער הוא המתאים ביותר, ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת קיבל 14%, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם 7%, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן - 6%, שרת התרבות והספורט מירי רגב - 4% ואילו שר החוץ ישראל כץ עם 2% בלבד. 22% ענו כי אף אחד מהמועמדים לא מתאים לתפקיד ו-17% ענו שהם לא יודעים.

למרות שבקרב כלל הציבור סער מוביל בפער על יריביו לראשות הליכוד, בקרב האנשים המתכוונים להצביע לליכוד, ניר ברקת מוביל עם 20% תמיכה, סער במקום השני עם 17%, רגב עם 12%, ארדן - 7%, אדלשטיין-4% וכץ - 1% בלבד. 17% בקרב המצביעים שמתכוונים לשים "מחל" בקלפי ענו כי אף אחד מהמועמדים לא מתאים לתפקיד ו-21% ענו שהם לא יודעים.

סקר חדשות 13 - 22/10/19
סקר חדשות 13 - 22/10/19 | צילום: חדשות 13

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 706 נשאלים, מהם 605 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, בעוד שהתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.1%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.

מחר תוטל על בני גנץ משימת הרכבת הממשלה

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, ערך הערב שיחות עם כל סיעות הכנסת בניסיון לקבל מהן מענה על לעמדתם בנוגע למועמד אליו יעבור המנדט. לאחר קבלת תשובת הסיעות, לפיה נותרו כולן בעמדתן הראשונית – החליט הנשיא ראובן ריבלין להטיל את התפקיד על יו"ר כחול לבן בני גנץ. ההודעה הרשמית תימסר מחר ב-20:00 בבית הנשיא.

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, שמפלגתו עדיין משמשת כלשון המאזניים בין הגושים, התייחס הערב בריאיון לתוכנית "לפני החדשות" להתנהלות הליכוד במהלך ניסיונותיה להקים ממשלה. "הליכוד קיבלה מנדט ולא ניהלה משא ומתן", טען. "היא סירבה להיפגש כי היא לא רוצה לומר מה תעשה עם חמאס, אם תמשיך לשלם 'פרוטקשן', מה יקרה עם קצבאות הזקנה או הנכים. יותר מזה, נתניהו רוצה להוביל למערכת בחירות נוספת".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התייחס אף הוא היום לפולנטר הפוליטי. על העברת המנדט להרכבת הממשלה לגנץ אמר כי "הוא עוד לא דיבר איתי, בלעדינו הוא לא יכול להקים ממשלה". לדבריו, "אם גנץ ילך בדרכו של רבין – אשמח להיות יו"ר הגוש החוסם. אמנם כל האופציות על השולחן, אך לא נוותר על העקרונות שלנו".

איימן עודה יו''ר הרשימה המשותפת
איימן עודה יו''ר הרשימה המשותפת | צילום: חדשות 13