סקר חדשות 13: גנץ מוביל במנדט על רה"מ - שמנצח בבחירות ישירות

על פי נתוני הסקר, לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח"כים: גוש השמאל עם 57, והימין - 54 בלבד • 41% סבורים שאם ישראל תלך לבחירות שלישיות - האחריות תהיה על נתניהו, 7% יאשימו את גנץ

זמן צפייה: 04:41

הפלונטר הפוליטי: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום כחול לבן הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר עם 35 מנדטים, שניים יותר מהבחירות שנערכו בחודש שעבר. הליכוד גם הייתה מתחזקת בשני מנדטים ומקבלת 34. כמו בבחירות, גם בסקר זה לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח"כים, כאשר לגוש השמאל יש 57, בעוד לימין יש 54. חשוב לציין כי ישראל ביתנו שמרה על כוחה ונשארה לשון המאזניים עם תשעה מנדטים, אותה כמות המנדטים שקיבלה בבחירות בספטמבר. כמו כן, הרשימה המשותפת הייתה שומרת על כוחה עם 13 מנדטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סערה בדיון לזכר רבין: רה"מ תקף את המשפחה, גנץ יצא נגד נתניהו

ניר חפץ בצאתו מביהמ"ש: "עדותי אמת מזוקקת; אני משלם מחיר כבד"

נכדו של רבין בטקס לזכרו: "אם דבק בכם רבב – זוזו הצידה"

כחול לבן מול הליכוד
כחול לבן מול הליכוד | צילום: חדשות 13

בנוסף על כך, עולה מהסקר כי ש"ס ויהדות התורה היו מקבלות שישה מנדטים כל אחת, שניים פחות מהבחירות האחרונות. על פי הסקר, איחוד מפלגות הימין, ללא בנט ושקד, היה מקבל ארבעה מנדטים, כמו גם המחנה הדמוקרטי, שנחלש במנדט לעומת התוצאות בספטמבר, וכמו הימין החדש שלא עבר את אחוז החסימה בבחירות באפריל. מפלגת העבודה-גשר שמרה על כוחה, וקיבלה חמישה מנדטים.

מהסקר עולה גם כי 41% טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לשאת באחריות אם ישראל תלך לבחירות בפעם השלישית ברציפות, ואילו רק 7% סבורים כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הוא האשם במצב. 31% מהנשאלים סברו כי האשמה צריכה להיות מוטלת על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ואילו 6% טענו שהאחריות לכך איננה על אף אחד מהם, ו-13% ענו שאינם יודעים.

הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, ש''ס ויהדות התורה
הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, ש''ס ויהדות התורה | צילום: חדשות 13

כמו כן, על השאלה שבחנה למי יצביעו העונים במקרה של בחירות ישירות, ענו 40% מהנשאלים כי יצביעו לבנימין נתניהו. 37% ענו שיצביעו לבני גנץ, 13% קבעו שלא יצביעו לאף אחד מהם ו-9% ענו כי אינם יודעים.

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 704 נשאלים, מהם 605 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, בעוד שהתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.1%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.

על מי תוטל האשמה לבחירות שלישות
על מי תוטל האשמה לבחירות שלישות | צילום: חדשות 13

מהסקר עולה שתי נקודות מעניינות, האחת - ליברמן לא נמצא בהתרסקות, על אף מה שנהוג לחשוב. עם זאת, יש מגמה של שאיבת מנדטים של המפלגות הגדולות מהקטנות, כרגע, יו"ר ישראל ביתנו לא נפגע, אבל עלול להיפגע בהמשך.

כמו כן, אם יהיו בחירות בפעם השלישית בתוך שנה - בני גנץ נתפס כ"בחור הטוב", בעוד נתניהו נפתס כ"רע". יכולה להיות משמעות, אם אכן התרחשו בחירות נוספות. בתוך כך יו"ר כחול לבן נמצא ברגעי ההכרעה, שותפיו נשלחים לנסות להביא ממשלה צרה, על אף שאין לכך הסכמה גורפת בתוך המפלגה, ואף יש כאלו שחושבים כי בחירות בפעם השלישית עדיפות.