סקר חדשות 2: גבאי עוקף את לפיד

על פי הנתונים של סקר חדשות 2, נראה שהמנהיג החדש של מפלגת העבודה עוקף את לפיד, עם 20 מנדטים, לעומת 14 בלבד בסקר הקודם

פחות מיממה לאחר הדרמה שהתחוללה במפלגת העבודה, סקר מיוחד של חדשות 2 שהתפרסם אמש (שלישי) במהדורה המרכזית מראה כי לבחירתו של אבי גבאי לראשות המפלגה השפעה מיידית על מצב המנדטים במפה הפוליטית. הסקר שנערך על-ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון "מדגם" באמצעות iPanel, חושף זינוק ניכר של מפלגת העבודה, לעומת הסקר שערכנו בשבוע שעבר, שחולפת על פני יש עתיד. למרות היחלשות קלה, מפלגת הליכוד עדיין ניצבת בראש, על אף היחלשות מתונה בקרב גוש הימין.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי הסקר, העבודה בראשות גבאי מזנקת לכדי 20 מנדטים (לעומת 14 מנדטים בסקר הקודם) - אל מול 25 מנדטים של הליכוד (28 בסקר הקודם). ההתחזקות של העבודה מגיעה למול ירידה של יש עתיד שיורדת ל-18 מנדטים (21 בסקר הקודם), ואילו מפלגת הבית היהודי מתחזקת ועולה ל-13 מנדטים (9 בסקר הקודם).

סקר המנדטים של חדשות 2 (חדשות 2)
סקר המנדטים של חדשות 2 (חדשות 2)

מבחינת הגושים, נרשמת היחלשות כללית בגוש הימין שזוכה ל-52 מנדטים (55 בסקר הקודם), ואילו גוש השמאל-מרכז מתחזק מעט וזוכה ל-43 מנדטים (41 בסקר הקודם). בכך, "אפקט גבאי" מצליח להעביר שני מנדטים בלבד מגוש הימין לגוש השמאל.

בקרב שאר המפלגות, הרשימה המשותפת נותרת במקום עם 13 מנדטים ואילו כולנו נחלשת וזוכה ל-8 מנדטים (11 בסקר הקודם). על-פי הסקר, יהדות התורה רושמת עלייה קלה וזוכה ל-7 מנדטים (6 בסקר הקודם) בעוד ישראל ביתנו יורדת קלות ומקבלת 6 מנדטים (7 בסקר הקודם). ש"ס ומרצ מתקרבות לאחוז החסימה וזוכות שתיהן בסקר ל-5 מנדטים בלבד (5 ו-6 מנדטים בהתאמה בסקר הקודם).

מי הכי מתאים לראשות הממשלה? (חדשות 2)
מי הכי מתאים לראשות הממשלה? (חדשות 2)

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נרשמה הפתעה עם צירופו של אבי גבאי למשוואה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסיף לזכות בשיעור הגבוה ביותר עם 34 אחוזים. פעם נוספת נרשמה הפתעה מכיוונו של גבאי שזוכה ל-13 אחוזים, לעומת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שזוכה ל-12 אחוזים. במקום הרביעי בסקר מגיע יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שזוכה ל-6 אחוזים בלבד.

תוצאות הסקר מצביעות על שינוי יסודי שהתחולל במערכת הפוליטית עם בחירתו של גבאי. בשנתיים האחרונות היה מדובר על קרב ראש בראש לראשות הממשלה: נתניהו נגד לפיד. מעתה מדובר בקרב משולש: נתניהו-לפיד-גבאי. התוצאות המפתיעות מסמלות גם את פתיחת הקרב על הנהגת גוש השמאל-מרכז.

גבאי: "נקים קואליציה גם עם כחלון"

יו"ר העבודה הנבחר, אבי גבאי, התייחס לתוצאות הסקר וסיפר על התמיכה הרבה לה הוא זוכה מאז שנבחר, גם בקרב יריביו הפוליטיים. "יש אווירה מאוד טובה", סיפר גבאי. "נפתלי בנט התקשר, גם איילת שקד. בוגי (משה יעלון) שלח סמס, יעקב ליצמן התקשר. גם לפיד שלח סרטון יפה".

כשנשאל כיצד יוכל להרכיב קואליציה עתידית בהתחשב במשקעי העבר עם כמה דמויות בכירות בקואליציה – שר האוצר כחלון שגבאי פרש ממפלגתו ושר הביטחון ליברמן שבעקבות מינויו החליט לפרוש מהממשלה – השיב גבאי כי "הסיפור הוא לא הקואליציות. הסיפור הוא איך אנחנו בונים את מפלגת העבודה כדי שתביא את ה-30 מנדטים שאנחנו צריכים. זה הדבר המרכזי וזה מה שתלוי בי".

עלייה מפתיעה, אבי גבאי (רויטרס)
עלייה מפתיעה, אבי גבאי (רויטרס)

גבאי המשיך: "כחלון, עם כל הכבוד, גם הוא שוחר את טובת אזרחי ישראל וכשנגיע לגשר הזה נעבור אותו ונקים קואליציה ביחד. היו ימים שהוא לא דיבר עם נתניהו, אז הכל בסדר. מה שחשוב זה מה שאנחנו עושים. איך אנחנו ממשיכים במסע הזה שהצמיח איתו תקווה אמיתית בקרב הרבה מאוד ישראלים. הפניות שאנחנו מקבלים היום הן מדהימות – פניות מאנשי ש"ס וליכוד, מכל רחבי ישראל".

סקר חדשות 2 שנערך לפני כשבוע, כשגבאי ניצח בסיבוב הראשון בבחירות לראשות העבודה יחד עם פרץ, ניבא לו 15 מנדטים אם היו מתקיימות היום בחירות לכנסת. מוקדם יותר היום התייחס גבאי לניצחון המפתיע שלו, בדיון שכינס להפקת לקחים מקמפיין הבחירות והכנת תכנית עבודה. "מה שחשוב זה לארוז את היכולות שיצרנו כאן ולהעביר אותם להתמודדות האמתית מול נתניהו", קרא גבאי.

הליכוד ממשיך לעמוד בראש. נתניהו (קובי גדעון / לע''מ)
הליכוד ממשיך לעמוד בראש. נתניהו (קובי גדעון / לע''מ)

גבאי טען שמטרתו היא להגדיל את מספר המתפקדים למפלגה. "אנחנו צריכים להגיע לפחות ל-100 אלף מתפקדים בבחירות הבאות", אמר גבאי. "לא יכול להיות שמפלגת העבודה, שאנחנו מפלגה ששואפת לשלטון, ולשם אנחנו לא נגיע עם 52 אלף מתפקדים, אנחנו נגיע עם 100 אלף מתפקדים לפחות".

יו"ר המפלגה הטרי הודיע כי מבחינתו הקמפיין להחלפתו של נתניהו כבר החל. "הקמפיין להחלפת נתניהו התחיל היום, מבחינתנו הכריזו כבר על הבחירות", אמר. "אנחנו נביא 30 מנדטים ונחליף אותו".

כבר לא במקום השני. לפיד (Yonatan Sindel/Flash90)
כבר לא במקום השני. לפיד (Yonatan Sindel/Flash90)

אתמול התייצב גבאי בפעם הראשונה מול המצלמות כיו"ר מפלגת העבודה החדש והתייחס להישג: "אתמול עשינו דבר מאוד פשוט - נתנו תקווה לעם ישראל. אני שמח מאוד, זה בוקר עם תקווה חדשה".

גבאי הוסיף מחוץ לביתו כי "מתקשרים אנשים מכל המחנות, אני מקבל הודעות מאנשים שמצביעים לא רק עבודה ומצביעים אחרת - גם מבחינתם זה יום של תקווה ועל כך אני שמח".

גבאי סיפר על המסרים הרבים שקיבל מאז זכייתו ואמר: "אנחנו רואים הרבה מאוד פניות והרבה מאוד התרגשות בקרב קהלים אחרים, לא בקרב הקהלים שלנו, ואת הדבר הזה נממש במסע האמיתי שלנו לשנות את מדינת ישראל. כל דבר שנעשה היום זה עבור הדבר הזה".