סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן בתיקו; ימינה - השלישית בגודלה

חודש לפני הבחירות - ישראל ביתנו נשארת עם 11 מנדטים, הרשימה המשותפת יורדת ל-9 ועוצמה יהודית וזהות לא עוברות את אחוז החסימה. 40% ענו שסמוטריץ' לא מתאים לכהן כשר בממשלה וכחבר קבינט

זמן צפייה: 05:39

בחירות 2019 – הסיבוב השני: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (חמישי) עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום היה שיוון בין הליכוד בראשות בנימין נתניהו וכחול לבן בראשות בני גנץ – כל אחת הייתה מקבלת 31 מנדטים. זאת לעומת הסקר הקודם בו הליכוד הייתה מנצחת את כחול לבן בשני מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן הייתה מקבלת 11 מנדטים. מכאן, גוש הימין היה עומד על 56 מנדטים מול 53 במרכז שמאל, זאת ללא 11 המנדטים של ליברמן.

כמו כן, רשימת ימינה בראשות איילת שקד הייתה זוכה ל-12 מנדטים, אחריה ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 11 מנדטים והרשימה המשותפת בראשות איימן עודה 9 מנדטים. המחנה הדמוקרטי בראשות ניצן הורוביץ הייתה מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 7 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 6 מנדטים והעבודה-גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס הייתה זוכה ל-5 מנדטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר אישור ריצת "עוצמה יהודית": נדחו העתירות לפסילת חבריה

שקד על דברי מירי רגב: "צר לי עליה – היא כנראה בלחץ"

נועה רוטמן ועיסאווי פריג' נפגשו עם אבו מאזן ברמאללה

סקר מנדטים - 15.8.19
סקר מנדטים - 15.8.19 | צילום: חדשות 13

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא הייתה עוברת את אחוז החסימה כאשר הייתה זוכה ל-2.1% מהקולות, וכך גם זהות בראשות משה פייגלין שהייתה מקבלת 1.4% מהקולות בהתאמה.

בסקר נשאל האם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מתאים לכהן כשר בממשלה וכחבר קבינט. 40% מהנשאלים ענו כי הוא בכלל לא מתאים, 21% ענו כי הם לא יודעים, 15% טענו כי הוא לא כל כך מתאים לכהן בתפקידים, 13% ענו כי הוא די מתאים ו-11% מסרו כי סמוטריץ' מאוד מתאים לכהן כשר בממשלה וכחבר קבינט.

מפת הגושים - 15.8.19
מפת הגושים - 15.8.19 | צילום: חדשות 13

הסקר נערך היום על ידי פרופסור קמיל פוקס, וכלל 701 נשאלים – מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ומאה מהמגזר הלא יהודי. התשאול בפאנל אינטרנטי במגזר היהודי נערך ע"י חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון.  התשאול במגזר הלא יהודי נערך ע"י מכון המחקר "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה. הסקר נערך בשיטות סטטיסטיות מוכרות, טעות הדגימה 4.0%.