סקר חדשות 13: רוב הציבור סבור שנתניהו אחראי אם יהיו בחירות

מהנתונים עולה כי 50% מהנשאלים מאמינים שהשיקול העיקרי שמשפיע על מהלכיו של ראש הממשלה בניהול המערכת הפוליטית הוא עתידו המשפטי. הליכוד נחלשת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם

זמן צפייה: 10:46

כיממה לפיזור הכנסת: מתוצאות סקר חדשות 13 עולה היום (ראשון) כי 59% מהישראלים סבורים כי אם תהיה מערכת בחירות נוספת - ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האחראי לכך, 20% מאמינים כי האחראי הוא שר הביטחון בני גנץ, 8% ענו כי אדם אחר אחרי ו-13% השיבו כי אינם יודעים.

כמו כן, 50% מהעונים סברו כי השיקול העיקרי שמשפיע על החלטותיו של נתניהו בניהול המערת הפוליטית הוא עתידו המשפטי האישי. 18% מאמינים כי טובת המדינה היא השיקול העיקרי שעומד לנגד עיניו, 14% חשבו כי אלו ההבדלים האידיאולוגיים עם שותפיו לממשלה ו-8% ענו כי מדובר בשיקול אחר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הדיון בוועדת הכספים נעצר: "יכול להיות שנבשר על בחירות"

שירות התעסוקה: 500 אלף יישארו ללא תעסוקה לפחות עד סוף 2020

הנערה מסרה עדות בפרשת האונס באילת: "צעד משמעותי"

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה נחלשת במעט ומקבלת 31 מנדטים - זאת לעומת 33 מנדטים שקיבלה בסקר הקודם ו-36 בבחירות שנערכו בחודש מארס. כחול לבן ממשיכה לדשדש עם 11 מושבים בלבד. לעומת זאת, יש עתיד נשארת יציבה עם 19 מנדטים, כמו גם לה יש 18 מנדטים - 12 מושבים יותר מהבחירות במארס.

המפלגה הגדולה הבאה היא הרשימה המשותפת עם 13 מושבים, כשבמערכת הבחירות הקודמת קיבלה 15. ש"ס עם שבעה מושבים, כמו גם יהדות התורה. ישראל ביתנו עם שמונה מנדטים - אחד יותר מהסקר הקודם, ומרצ עם שישה מנדטים. מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ שנמחקה לגמרי, גשר של אורלי לוי אבוקסיס וגם דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר - לא עוברת את אחוז החסימה. על פי נתוני הסקר גוש הימין עומד על 63 מנדטים, בעוד גוש השמאל-מרכז עומד על 49 מושבים בלבד ללא ישראל ביתנו.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר שביעות רצון מניהול ההסלמה בדרום: 59% לא מסופקים מפעולות הממשלה

העונים נשאלו גם על תפקוד הממשלה וניהול המתיחות בדרום מול המשך הפרחת בלוני התבערה וירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. 59% מהישראלים חושבים שממשלת ישראל לא מגיבה נכון לפעולות של ארגוני הטרור ברצועת עזה. 24% חושבים כי הממשלה מתנהלת היטב בסוגיה ו-17% ענו כי אין להם דעה.

עדיין למרות התשובות הללו, ואי שביעות הרצון מהתפקוד בקורונה, כאשר עולה שאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה 38% חושבים שנתניהו מתאים יותר. הרחק ממנו, נמצא יו"ר ימינה נפתלי בנט מתאים עם 17%, לאחר מכן יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עם 15%, בעוד רק 9% מוצאים את גנץ כמתאים להיכנס לבלפור. 21% ציינו כי אינם יודעים מי מתאים.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 699 נשאלים, מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-96 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.