סקר חדשות 13: הליכוד נחלשת ל-29 מנדטים - ימינה מזנקת ל-19

מפלגתו של רה"מ נחלשת באופן עקבי. כחול לבן ממשיכה להתרסק וקיבלה שמונה מנדטים בלבד. 51% מאמינים כי נתניהו מתאים לתפקיד ר"מ. 41% מסכימים עם הטענה שההפגנות מול בלפור מאורגנות ע"י השמאל

זמן צפייה: 06:15

מתוצאות סקר חדשות 13 עולה היום (חמישי) כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה נחלשת משמעותית, ובאופן עקבי, וקיבלה 29 מנדטים בלבד, לעומת 36 בבחירות שנערכו בחודש מארס. כחול לבן ממשיכה להתרסק, וקיבלה שמונה מושבים בלבד. לעומת זאת, יש עתיד נשארת חזקה עם 19 מנדטים. ימינה ממשיכה להתחזק וגם לה יש 19 מנדטים - 13 מושבים יותר מהבחירות במארס.

המפלגה הגדולה הבאה היא הרשימה המשותפת, שבמערכת הבחירות הקודמת קיבלה 15 ונשארת יציבה עם אותו מספר המנדטים. ש"ס עם שמונה מושבים, כמו גם ישראל ביתנו שיציבה עם שמונה מנדטים, בעוד שבבחירות קיבלה שבעה.

הליכוד יורדת במספר המנדטים, כחול לבן מתרסקת
הליכוד יורדת במספר המנדטים, כחול לבן מתרסקת | צילום: חדשות 13
יאיר לפיד ונפתלי בנט עם 19 מנדטים
יאיר לפיד ונפתלי בנט עם 19 מנדטים | צילום: חדשות 13

יהדות התורה עם שבעה מנדטים - מספר דומה לזה שקיבלה בבחירות, ומרצ עם ניצן הורוביץ בראש קיבלה גם שבעה מנדטים. מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ שנמחקת לגמרי, גשר של אורלי לוי אבוקסיס וגם דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר - לא עוברת את אחוז החסימה. לפי נתוני הסקר, גוש המרכז שמאל עומד על 49 מנדטים ללא ליברמן, בעוד גוש הימין חרדים על 63.

נוסף על כך, 41% מהנשאלים הסכימו עם הטענה כי ההפגנות מול מעון ראש הממשלה מאורגנות על ידי השמאל, 47% השיבו כי אינם מסכימים ו-12% אמרו שאינם יודעים.

ישראל ביתנו וש''ס עם שמונה מנדטים, מרצ ויהדות התורה עם שבעה
ישראל ביתנו וש''ס עם שמונה מנדטים, מרצ ויהדות התורה עם שבעה | צילום: חדשות 13

סקר שביעות רצון מניהול המשבר: 59% לא מסופקים מפעולותיו של נתניהו

העונים נשאלו גם על תפקוד הממשלה והעומד בראשה במשבר הקורונה. רוב מוחלט מהישראלים, 71% חושבים שממשלת ישראל לא מנהלת היטב את המשבר הכלכלי. 59% לא מרוצים מהאופן שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את משבר הקורונה 22% אחוזים די מרוצים ו-13% בלבד – מרוצים.

ועדיין למרות התשובות הללו, ואי שביעות הרצון מהתפקוד בקורונה, והירידה במנדטים כאשר עולה שאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה 51% חושבים שנתניהו מתאים. מנגד 45% חשבו כי הוא לא מתאים. 4% השיבו כי אינם יודעים. לגבי שר הביטחון בני גנץ רק 31% מאמינים כי הוא מתאים לתפקיד, בעוד 63% חושבים כי הוא לא מתאים. לגבי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד רק 28% מהנשאלים ענו כי הוא מתאים להיות ראש הממשלה ו-65% השיבו כי הוא לא מתאים.

חמישה שרים, ארבע מפלגות - אפס מנדטים
חמישה שרים, ארבע מפלגות - אפס מנדטים | צילום: חדשות 13

העונים נשאלו גם לגבי הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, כאשר 23% חושבים שהוא מתאים ו-47% לא סבורים כך. כמו כן, אותה שאלה נשאלה גם לגבי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. על כך השיבו רק 19% שהוא מתאים בעוד 63% סברו כי אינו מתאים.

רון חולדאי
רון חולדאי | צילום: רפי דלויה

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 704 נשאלים, מהם 604 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%. הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת ולפי מגזר דתי.