גורמים בסודאן: סיכוי גדול לנרמול יחסים עם ישראל "בקרוב מאוד"

מקורות במדינה אמרו לחדשות 13 כי השיחות עם המשלחת האמריקנית היו "חיוביות מאוד" ושהסכם עם ירושלים תלוי בהיענות ארה"ב לדרישות חרטום להסרת שמה מרשימת המדינות תומכות הטרור ולסיוע כלכלי

זמן צפייה: 03:07

מקורות בסודאן אמרו היום (רביעי) לחדשות 13 כי תוצאות השיחות בין סודאן למשלחת האמריקנית באבו דאבי היו "חיוביות מאוד", וכי יש סיכוי גדול ש"בקרוב מאוד" תהיה הכרזה על נרמול היחסים עם ישראל.

זאת, לאחר שראש המועצה הריבונית של סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן עזב את אבו דאבי חזרה לחרטום. לפי המקורות, הסכם עתידי תלוי בהיענות ארצות הברית לדרישות של סודאן, שכוללות בעיקר סיוע כלכלי נרחב והסרת שמה מרשימת המדינות תומכות הטרור.

עוד בחדשות 13:

רה"מ: דורש סגר כללי נרחב והידוק משמעותי בהגבלות באופן מיידי

גנץ: "נגבה את החלטת גורמי המקצוע בנוגע להפגנות ולתפילות"

משרד הבריאות הורה: קליטה מיידית של פרמדיקים לעבודה בבתי"ח

נשיא סודן, עבד אל-פתאח עבד א-רחמן אל-בורהאן וראש הממשלה בנימין נתניהו
מנהיג סודן, עבד אל-פתאח עבד א-רחמן אל-בורהאן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בד בבד, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן התייחס היום למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, והצהיר כי ייקח כ-7 שנים עד שאבו דאבי תקבל את המטוס הראשון. את הדברים אמר בוועידת ג'רוזלם פוסט.

שגריר ארה''ב דוויד פרידמן
שגריר ארה''ב דוויד פרידמן | צילום: רויטרס

דבריו של פרידמן מגיעים לאחר הדיווח אתמול בסוכנות הידיעות רויטרס, לפיו ארצות הברית ואיחוד האמירויות שואפות להגיע להסכם ראשוני למכירת מטוסי ה-F35 עד ל-2 בדצמבר, יום העצמאות של המדינה המפרצית.

גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן הסבירו לרויטרס שכדי לשמור על יתרונה האיכותי-צבאי של ישראל, שהביעה דאגה מהעסקה המתגבשת, וושינגטון בוחנת אפשרות להפוך את מטוסי החמקן לגלויים יותר עבור מערכות הרדאר של ישראל. עדיין לא ברור כיצד הם יוכלו לעשות זאת.

הגורמים מסרו כי אחת האפשרויות היא שמערכות ההגנה האווירית של ישראל ידעו לזהות את המטוס ובכך לנטרל את יכולותיו. אפשרות נוספת היא בניית המטוסים שנמכרים לאמירויות כך שאלה שבידיה שישראל ישמרו על יתרון – כך מסר לרויטרס מומחה לענייני ביטחון.