השר שטרן: "לא גרסתי תלונות על הטרדה מינית, כן בנושאים אחרים"

אחרי הסערה שעורר, ראש אכ"א לשעבר התנצל אך טען שהובן לא נכון ושיש מי שמלבה את האש כי הוא מתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות. "התרבות הזו של סיכול ממוקד מרחיקה אנשים מהשירות הציבורי"

זמן צפייה: 06:37

שר המודיעין אלעזר שטרן התראיין הערב (ראשון) לאודי סגל ותמר איש שלום במהדורה המרכזית, וטען כי האמירה שלו הבוקר בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, לפיה כראש אכ"א הוא גרס תלונות אנונימיות, לא הובנה כראוי. "מעולם לא גרסתי תלונות על הטרדה מינית", אמר שטרן, "בדקו את זה היום ולא נמצא שגרסתי, וגם לא אמרתי שגרסתי תלונות על הטרדות מיניות, כן גרסתי תלונות אנונימיות בנושאים אחרים".

"אנשים יודעים איזה מלחמה עשו מפקדים בצה"ל, לא רק אני, בנושא של הטרדות מיניות", הוסיף שטרן, "כשאני נכנסתי לתפקידי כראש אכ"א היו תלונות מוקדמות, אני קראתי להם לשולחן, קצין נשפט לשנות מאסר כתוצאה מזה שאני טיפלתי בזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מרגישים לכודים בתוך הבית": ילדי אום אל-פחם מפחדים להירצח

"חריש עמוק": המבצע שנועד לפגוע בכיסם של ארגוני הפשע הערביים

מסתמן: גני הילדים יצטרפו למתווה הכיתה הירוקה בשבוע הבא

"נהייתה פה תרבות, לצערי הרב, של סיכול ממוקד, יומיים לפני, במקרה הזה של ראש שב"כ, כשכבר התלונה אפילו נבדקה, ואתה קורא בעיתונים שכנראה הוא ילך לפוליגרף וכנראה המינוי יתעכב. אני חושב שהתרבות הזו של סיכול ממוקד לתפקידים בשירות הציבורי מרחיקה אנשים מהשירות הציבורי".

לשאלה האם היה צריך לבדוק את התלונה נגד ר' השיב שטרן: "בדקו אותה ב-2018, אם היה צריך לבדוק אותה עוד פעם? אני חושב שלא. כנראה שהייתי צריך לברור מילים אחרות, אבל אני רוצה להדגיש – לא אמרתי בשום פנים ואופן שגרסתי תלונות על תקיפה מינית או על הטרדה מינית, כל הסיבובים שעושים על זה אחר כך, הייתי צריך להיות מודע לזה שגם על זה יעשו סיבובים".

"אני מתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות", אמר שטרן בתשובה לשאלה מי מנסה ללבות את האש, "אני לא מכיר אבל אני שומע אנשים שאומרים שיכול להיות שיש מי שמלבה את האש".

"אני אעשה הכל כדי שכל מי שמוטרדת מינית תוציא את זה החוצה, תתלונן על זה, כמה שיותר מהר, לא שתחכה חס וחלילה שמישהו מתמנה, ואם תחכה וזו תלונה אמיתית אז שתתלונן גם לפני שמתמנה, אבל קודם כל אני חושב שאנחנו מתקדמים בליצור תרבות שנשים תתלוננה, אני בז לאנשים שמזלזלים בנשים בכל היבט שהוא".

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה הערב לדברים שאמר שטרן, וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "לצערי, גם אדם כמוהו, שיודע מה החשיבות של שוויון לנשים, מפספס את האופן שבו אנחנו עדיין חשופות לפגיעה ולמתקפות בעקבות חשיפת הפגיעה בנו".