ח"כ סתיו שפיר: "אהוד ברק הציע לי להצטרף אליו - וסירבתי"

חברת הכנסת שמתמודדת בימים אלו לראשות מפלגת העבודה סיפרה כי לא הסכימה להצעה מראש הממשלה לשעבר: "בחרתי להמשיך להילחם על הבית הפוליטי שלי" • גדי איזנקוט: "אין בכוונתי להתמודד בבחירות"

זמן צפייה: 03:11

חברת הכנסת סתיו שפיר, אשר מתמודדת בימים אלה לראשות מפלגת העבודה, הודתה הערב (שבת) בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הציע לה להצטרף למפלגתו החדשה. "הוצע לי, אך בחרתי להמשיך ולהילחם על הבית הפוליטי שלי – מפלגת העבודה, ואני אלחם על החיים שלה". בתוך כך, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אמר בשיחות סגורות כי "למרות שחוקית אני יכול להתמודד בספטמבר, אני מטיל על עצמי צינון עצמי ואין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות. רוח חוק הצינון הייתה צינון ל-3 שנים".

לטענתה של שפיר, היא סירבה להצעת ברק כי "אני לא רצה כדי לקבל ג'וב. קיבלתי הצעות רבות מהרבה מקומות. אני רצה כדי לבנות את מפלגת העבודה מחדש. כשנגיע לחיבור, ואני מאמינה בחיבור של המחנה הדמוקרטי, אני רוצה לראות אותנו מתחברים מכחול לבן, דרך אהוד ברק ויאיר גולן ועד למרצ, ולעוד מנהיגים כמו עדינה בר שלום ואורלי לוי. אנחנו נגיע לשם כמפלגה החדשה והלוחמנית שיכולה לעמוד ולהילחם בימין".

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-articles-20190629-1942' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='ח"כ סתיו שפיר במטה המרכזי' kid='1_xy87i38i' duration='479'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

שפיר: "שמולי ימכור את המפלגה כדי לקבל מקום 4 ברשימה אחרת"

יש פוליטיקאים זיגזג: ההיסטוריה הציבורית של אהוד ברק

אחרי הכרזת ברק: ח"כ סתיו שפיר קוראת לאיחודים במחנה השמאל

Ct Byx
חברת הכנסת סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

על המרוץ לראשות מפלגת העבודה אמר שפיר: "הסקרים הם שקר גמור. המרוץ הוא מאוד מאוד צמוד וכנראה שיהיה סיבוב שני, והסבירות הגבוהה שאני אעלה אליו מול עמיר". כמו כן התייחסה לסירובם של חברי הכנסת אשר רצים מולה לראשות המפלגה, איציק שמולי ועמיר פרץ, להתייצב לעימות: "צר לי ששמולי ופרץ משתפים פעולה בלסרב להגיע ולהתייצב מול המצלמה. העובדה היא שמי שמפחד להגיע לאולפן ולהישאל שאלות קשות, איך הוא בסוף יעמוד ויילחם ביריבם הפוליטיים האמיתיים שלנו".

מוקדם יותר היום שפיר אמרה כי שמולי מוכן "למכור את המפלגה כדי לקבל מקום רביעי במפלגה אחרת". שמולי אמר בתגובה לדברי שפיר "בעבר היו מועמדים שהפסידו ועזבו, זו לא הדרך. תצטרפי אליי ונבנה את המפלגה". בתגובה לכך ענתה חברת הכנסת: "אתה ממלכתי בטוויטר, אבל מאחורי הקלעים מעביר מסרים מאיימים".

"חיבורים לא עושים בטוויטר אלא בבניית קשרים ואמון כפי שאני פועלת, בלי לעשות מזה כותרות", אמרה שפיר בשבת תרבות בחדרה. "אם איציק מוותר על העבודה עדיף שיעשה את זה לפני הפריימריז ויתן לי להביא למפלגת העבודה חיים חדשים ודופק. כיו"ר העבודה אעשה הכל כדי לבנות מחנה דמוקרטי חזק - מכחול לבן דרך ברק ועד מרצ - כשמפלגת העבודה תשמור גם בתוך המערך על הזהות והבולטות שלה כמפלגה הלוחמנית והחדשנית ביותר במחנה".

ח''כ איציק שמולי
ח''כ איציק שמולי

כאמור, שמולי התייחס גם הוא בשבת תרבות בפתח תקווה לבחירות המקדימות במפלגת העבודה: "אני מאמין שהדרך היחידה גם לשקם את המפלגה וגם לחזק את הגוש היא על ידי יצירת שותפיות וחיבורים מתוך עוצמה. אני מאמין בזה ואני היחידי שיכול לעשות את זה ואחתור לזה בכל הכוח. התנאים המוקדמים שמציב עמיר להליכה משותפת עלולים לכפות על מפלגת העבודה ריצה עצמאית ובדלנית מסוכנת שעלולה להביא למחיקתה ולחיסול הסיכוי של הגוש כולו לנצח ולהחליף את שלטון הימין. אסור לנו לחזור על טעויות העבר ובגלל שיקולים אישיים להכשיל את הסיכוי של הגוש לשתף פעולה ולנצח".

במקביל, עמיר פרץ (העבודה) הודיע בכנס פעילים כי החליט למנות את עומר בר-לב לראש צוות המשא ומתן ליצירת איחוד גושי של גוש המרכז שמאל. פרץ ביקש מבר לב להתחיל את המגעים כבר ביום רביעי לאחר סיום הפריימריז במפלגת העבודה ולפתוח בשיחות מואצות עם מפלגתו החדשה של אהוד ברק, מפלגת גשר בראשות אורלי לוי, ראש השב״כ לשעבר יובל דיסקין, ציפי לבני, הרמטכ״ל לשעבר גדי איזנקוט ויושב ראש מרצ הנבחר, ניצן הורוביץ. "עלינו להבין את גודל השעה ולעשות את כל החיבורים הנכונים לצורך סיום שלטון נתניהו והימין. כל נושא אישי יונח בצד לצורך הצלת מדינת ישראל", אמר.