שפיר לא תרוץ לכנסת ה-23: "משלמת בגאווה את מחיר האיחוד בשמאל"

לאחר שנותרה מחוץ לאיחוד העבודה-גשר-מרצ, יו"ר המפלגה הירוקה הודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים: "הקרב הגדול הוא על המדינה - הניצחון של מחנה השפיות עלול להיות מוכרע על חודו של קול"

זמן צפייה: 01:46

בחירות 2020: יו"ר התנועה הירוקה, ח"כ סתיו שפיר, הודיעה היום (רביעי) כי היא לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23. "למרות הרצון שלי להמשיך בכל הכוח, בכל המאבקים שהתחלנו, למרות המחויבות שלי לאזרחים, אני לא מוכנה לאפשר לניצחון שלנו בבחירות לחמוק – ולכן במערכת הבחירות הזאת אני לא אתמודד לכנסת", אמרה שפיר והוסיפה: "אני משלמת בגאווה את מחיר האיחוד". זאת, לאחר שנותרה מחוץ לאיחוד שנחתם השבוע בין העבודה-גשר למרצ.

"עשיתי הכל בשנה האחרונה כדי להביא לאיחוד גדול בשמאל. ידעתי שהחלוקה למפלגות קטנות היא מה שמחליש את המחנה שלנו. כדי לנצח, חייבים להילחם ביחד", אמרה שפיר. "האיחוד הזה לא קרה בבחירות הקודמות, ואז עזבתי בלב כבד את ביתי הפוליטי בעבודה ועשיתי את האיחוד הזה בעצמי. וגם אחרי שהקמנו את המחנה הדמוקרטי המשכתי לקדם בכל דרך שיכולתי איחוד גדול בשמאל – לא חיבור טכני, אלא מפלגה דמוקרטית גדולה, שתקים את המחנה שלנו מהקשרים ותבנה לנו אופק להשפיע על עתיד המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הזדמנות אחרונה לחיבורים: היום – סגירת הרשימות לבחירות 2020

פרץ על האיחוד: "לא על הכול מסכימים – אך המשותף גדול מהמפריד"

האיחוד בשמאל מקל על גנץ לשלב את ליברמן בקואליציה • פרשנות

ראשי מפלגת המחנה הדמוקרטי - ניצן הורוביץ', סתיו שפיר ואהוד ברק במסיבת עיתונאים
ראשי מפלגת המחנה הדמוקרטי - ניצן הורוביץ', סתיו שפיר ואהוד ברק במסיבת עיתונאים | צילום: גיא ברקאי, חדשות 13

"כה רבים התנגדו, תקפו את הרעיון", המשיכה. "אני שמחה מאוד שהצלחתי להביא לאיחוד במשאל. כן, הוא נראה כמו סירת הצלה פוליטית, הוא נחגג בציניות רבה כניסיונות לחיסול פוליטי, וזה כואב לי מאוד. אבל האיחוד הוא הדבר הנכון, זה מה שהיה חייב לקרות. גם אם חלק מהאיחוד הזה לא נראים מעוניינים בו, אני שמחה שנמצאה דרך לקיים אותו". "הקרב של היום הוא להרחיק את ראש המאפיה מכס ראש הממשלה. לנקות את אורוות השלטון מהשחיתות האיומה שפשטה בו. מההסתה שהביאה את החלקים הכל כך יפים של החברה הישראלית להיות מסוכסכים".

כאמור, שפיר, שדחפה לאיחוד בין שתי המפלגות עוד במערכת הבחירות לכנסת ה-22, לא נכנסה לרשימת המפלגה המאוחדת. בתגובה ל"העולם הבוקר" אמרה כי "נקמנות ומניעים אישיים גרמו לזה שנשארתי מחוץ לאיחוד. זה בוקר של רגשות מעורבים עבורי. ויתרתי על הכיסא שלי בשביל האיחוד הזה".

ניצן הורוביץ ועמיר פרץ
ניצן הורוביץ ועמיר פרץ | צילום: חדשות 13

שעות לאחר ההכרזה על החיבור בין מיו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, התייחס לאיחוד בין המפלגות ואמר "לא על הכול אנו מסכימים אך המכנה המשותף גדול מהמפריד. למען הסיכוי להחליף את נתניהו. לימין בראשות נתניהו לא יהיו 61 מנדטים, אנחנו מנפצים את תוכניתו", הוסיף. "כל ניסיון לבנות את מבצר החסינות שלו איננו רלוונטי".

"היום מתחילים לבנות את החסינות האמיתית בישראל", הוסיף. "חסינות למיליון ילדים עניים, חסינות לממתינים בתור בבתי החולים, חסינות לגמלאים, לנכים לילדים בעלי הצרכים המיוחדים ולמיעוטים המופלים".