הכנסת נגד מבקר המדינה

הצעת חוק חוצה מפלגות מתגבשת בימים אלה בכנסת, שמטרתה להטיל פיקוח על עבודתו של מבקר המדינה

אחרי מספר יוזמות חקיקה נגד בית המשפט העליון - עכשיו המבקר על הכוונת: בימים אלה מתגבשת בכנסת הצעת חוק חדשה שתתקן את חוק מבקר המדינה ובראש ובראשונה תטיל עליו פיקוח.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ההצעה חוצה מפלגות ובשלב זה מקודמת על ידי יושב ראש הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) וחבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני). על פי היוזמה למבקר יוצמד מבקר חיצוני, שייבחן נושאים כמו תפוקות של המבקר, עלות מול תועלת בעבודתו והספקים. הפיקוח יהיה על שיטת העבודה ולא על התוכן עליו עובד המבקר. הוא יקפיד שמבקר המדינה יעמוד בלוחות זמנים בכל הנוגע לחושפי שחיתויות וכל עניין דומה.

הצעת החוק עברה לידיו של המבקר יוסף שפירא, שמאוד לא אהב אותה וראה בה ניסיון להגביל ולפגוע בתפקיד מבקר המדינה. זו הסיבה שברגע האחרון יושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה קארין אלהרר, שהייתה חלק מהיוזמה וישבה בישיבות המקדימות, משכה את תמיכתה בחוק.

אלהרר אמרה כי היא בעד גיבוש מתווה לגוף שיפקח על פעילות המבקר, אך הוסיפה כי "חשוב לסמן את הגבול – ומבחינתי מעורבות פוליטית זה הגבול. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהעיתוי והקישור הפוליטי למהלך, המעיד על ניסיון חד משמעי לעשות דה לגיטמציה למבקר המדינה רגע לפני צאת דוח צוק איתן. לא אתן לכך יד".