מבקר המדינה: נבחן את ניהול משבר הקורונה בגל הקודם והנוכחי

אנגלמן ביקר במרכז הרפואי גליל והודיע כי ייבחן את ניהול ההתמודדות מול העלייה בתחלואה. עוד הוסיף כי "נבדוק גם את מערך בדיקות הקורונה, את דרך קבלת ההחלטות, יעילות מתחמי הבדיקות והחיסונים"

זמן צפייה: 01:34

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שני) כי יבדוק את ניהול המשבר במדינה בגל הרביעי של הקורונה וכן בגל הנוכחי. לדבריו, "נבדוק גם את מערך בדיקות הקורונה, את דרך קבלת ההחלטות, יעילות מתחמי הבדיקות והחיסונים".

"בגלים הקודמים בדקנו בין היתר את ניהול המשבר ברמה הלאומית", ציין המבקר, "את התנהלות משרד הבריאות, לרבות בעניין מערך הבדיקות, את התוכניות הכלכליות ואת פעולות משרד החינוך. בכוונתנו לבדוק חלק מנושאים אלו גם בגל הנוכחי והאם הופקו הלקחים מהגלים הקודמים. בנוסף, נקיים ביקורת על מערך החיסונים – כולל היבטי הרכש ותהליכים נוספים שנלוו לכך".

אנגלמן ביקר היום במרכז הרפואי לגליל בנהריה ובדק בסיור את אשפוזי הקורונה בבית החולים ואת מצב הרפואה בצפון, בהמשך לדו"ח ביקורת שפרסם לאחרונה על הזנחת המערך הרפואי באזור. על מערך הרפואה בצפון הוסיף כי "שיעור תמותת התינוקות בצפון עומד על 2.6 ל- 1,000 נפש - מהגבוהים בארץ, ושיעור הרופאים במחוז הצפון הוא מהנמוכים בארץ - 2.2 רופאים ל-1,000 איש, שמהווים כ-50% משיעור הרופאים במחוזות חיפה, המרכז וירושלים. אני מצפה שהממשלה תפעל לתיקון הליקויים שעלו בביקורת ותבחן את יישום ההמלצות".