מבקר המדינה עונה לנתניהו: "תתמקד בהפקת לקחים ולא בהשמצות"

כשעה לפני פרסום דוח מבקר המדינה בנוגע לצוק איתן ואחרי שנתניהו תקף, המבקר שפירא מגיב: "יש יתמקדו בלימוד הדוח ובהפקת הלקחים ממנו ולא בהשמצות"

מבקר המדינה יוסף שפירא תוקף היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמתח אתמול ביקורת על הדוח שצפוי להתפרסם היום על כשלי מבצע צוק איתן. בהודעת דובר משרד מבקר המדינה נמסר כי על נתניהו להתמקד בהפקת הלקחים ולא בהשמצות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"חיוני ביותר שהדרג המדיני וכן גורמים נוספים במערכת הפוליטית כמו גם צה"ל והמערכת הביטחונית, יתמקדו בלימוד הדוח ובהפקת לקחים ממנו ולא בהשמצות", נמסר. "זאת כדי לשפר את תהליכי העבודה בכל הרמות, במטרה להיערך טוב יותר לאיומים קיימים ומתפתחים ולמערכה צבאית שעלולה לפרוץ, אף ללא התראה מוקדמת".

"בניגוד לדברי ראש הממשלה, במבוא לדוח כתב מבקר המדינה את הדברים הבאים: '...עוז רוחם, תושייתם ויוזמתם של המפקדים והחיילים אפשרו לצה"ל להילחם במרחב רווי המנהרות ברצועת עזה, לחתור למילוי משימתם, לטפל כמיטב יכולתם במנהרות ולהגיע להישגים שהושגו במבצע זה'", צוין בהודעה.

"שני הפרקים בדוח צוק איתן המתפרסמים היום עוסקים בתהליכי קבלת החלטות בנוגע לרצועת עזה לפני מבצע צוק איתן ובתחילתו ובההתמודדות עם איום המנהרות", נמסר בהודעת המבקר. "הדוח חושף ליקויים מהותיים בהתנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני, שהעומד בראשו הוא ראש הממשלה וכן חושף ליקויים משמעותיים בהתמודדות של צה"ל עם איום המנהרות-במישור המודיעיני, בבניית הכוח והפעלתו ובמישור הטכנולוגי".

"גם המבוקרים יודעים היטב, כי הביקורת נעשתה בהתאם לחוק, על ידי צוותי ביקורת מיומנים ומקצועיים - באמינות, ביסודיות וללא כל משוא פנים", הוסיפו במשרד המבקר. "למרות זאת מוסד מבקר המדינה ומבקר המדינה עצמו, נתונים בתקופה האחרונה במתקפות וניסיונות לדה לגיטימציה, בעיקר מצד המערכת הפוליטית, שנועדו כנראה להרתיע את מוסד המבקר ולפגוע במעמדו כפי שהוגדר בחוק יסוד".