בתום דיון ממושך: תקציב המדינה הדו-שנתי אושר בכנסת

בתום לילה של הצבעות והסתייגויות אישרה הכנסת את תקציב המדינה לשנים 2017-2018, שיעמוד על 906.8 מיליארד שקלים

דיון פגרה מיוחד בכנסת. מליאת הכנסת. ארכיון
דיון פגרה מיוחד בכנסת. מליאת הכנסת. ארכיון | צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה (רביעי) את תקציב המדינה הדו שנתי, לשנים 2017-2018. בתום ישיבה שנמשכה לתוך הלילה אושר התקציב ברוב של 60 תומכים אל מול 48 מתנגדים. התקציב יעמוד בשנתיים אלה על 906.8 מיליארד שקלים, 446.8 מיליארד שקלים בשנת 2017 ו-460 מיליארד שקלים ב-2018. במהלך הלילה אישרה הכנסת גם את חוק ההסדרים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אישור התקציב לווה בסערה ציבורית לאחר שהתברר שבתוך התקציב מסתתר לו סעיף לא שגרתי ואף מרגיז, שמעניק לחברי הכנסת מהקואליציה שסייעו לקדם את אישור התקציב כספים קואליציוניים בהיקף כולל של לא פחות מ-235 מיליון שקלים על פני השנתיים של התקציב. במהלך הדיון עזבו רבים מחברי האופוזיציה את המליאה במחאה על כך שבזמן ההצבעות ראש הממשלה קיים צ'אט בפייסבוק, מה שלטענתם מבזה את הכנסת.

לאחר דיונים רבים ומחלוקות בתוך הקואליציה, הצליחה הממשלה להעביר את חוק התקציב שצפוי להוביל לשקט קואליציוני בחודשים הקרובים. הממשלה הצליחה להעביר את התקציב בסמוך לסוף החודש, שנקבע כמועד האחרון להעברתו.

''תקציב חברתי''. כחלון
''תקציב חברתי''. כחלון

"היום אני גאה להציג לכם תקציב נוסף וכלכלה ישראלית חזקה, איתנה, יציבה וצומחת", אמר שר האוצר כחלון במליאה. "התקציב הוא תקציב חברתי ועיוור צבעים. תקציב שעוזר ומסייע לכל האוכלוסיות".

"חברות הדירוג המובילות בעולם ממשיכות להביע את אמונם בעצמתה של הכלכלה הישראלית", סיפר כחלון על חוזקה של הכלכלה הישראלית. "ישראל שמרה על דירוג האשראי שלה ואף שיפרה את אופק התחזיות להמשך. כשחברות הדירוג מאמינות בישראל גיוס הון זול יותר וזה חוסך למשק מיליארדים".

"תקציב שעוזר רק למקורבי נתניהו"

"היום מובא בפני חברי כנסת ישראל תקציב המדינה לשנים 2017-2018", תקף יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג את הממשלה. "תקציב משעמם, ללא בשורה חדשה לעם ישראל, חוטא לחלוטין למטרה. תקציב ללא תקווה וללא פתרונות לא למשבר הדיור ממנו סובלים מאות אלפי זוגות צעירים, לא לחקלאים בהם הממשלה פוגעתללא הרף, לא לעסקים הקטנים והבינוניים שלא מצליחים לשרוד, לא לאימהות החד הוריות שלא גומרות את החודש, לא לניצולי השואה שהולכים ונעלמים, לא לרשויות המקומיות שקורסות, לא לאף אחד אחר מלבד מי שקרוב לצלחת".

''תקציב משעמם''. הרצוג (פלאש 90, מרים אלסטר)
''תקציב משעמם''. הרצוג (פלאש 90, מרים אלסטר)

הרצוג המשיך ותקף את ראש הממשלה. "נתניהו, פגעת בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, פגעת במרקם העדין של עם ישראל עם הסתה פרועה וכעת אתה פוגע בכלכלה הישראלית", אמר הרצוג מעל בימת המליאה. "נתניהו אתה וחבריך לקואליציה מנותקים מהעם, מטילים מיסים סמויים על האזרחים, מבזבזים סכומי עתק ומחלקים את הכסף על פי אינטרסים צרים, לכל מי שמאיים עליכם, למקורבים ולשוחד פוליטי".