גנץ: "נקדם מינוי פרקליט מדינה ומפכ"ל - אי אפשר להמשיך בכאוס"

בהודעה חריפה שפרסם ברשתות החברתיות הודיע שר הביטחון כי מפלגתו תקדם את מינוי הבכירים "כדי להשיב את השליטה וסדרי השלטון". גורמים בליכוד: "לא נאשר מועמד לא מוסכם"

זמן צפייה: 02:41

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (שישי) בהודעה חריפה שפרסם ברשתות החברתיות כי הורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן לקדם את הליך מינוי פרקליט המדינה ומפכ"ל משטרה קבוע. לדבריו, קידום ההליך נועד "כדי להשיב השליטה וסדרו השלטון - אי אפשר להמשיך בכאוס". גורמים בליכוד מסרו בתגובה להודעת גנץ כי "לא נאשר מועמד לא מוסכם". בראש ועדת האיתור למינוי פרקליט המדינה יעמוד מ"מ מקום פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת גנץ: "בשיאו של משבר הקורונה כשאזרחי ישראל יושבים בסגר בבית ומייחלים לאחדות ערב סוכות, כחול לבן משחקים משחק פוליטי על גבם של אזרחי ישראל בניסיון נואש לקושש קולות משמאל ולמנוע את קריסתם בסקרים. שר התיירות מתפטר, יושבת ראש ועדה בכנסת מפגינה נגד הממשלה וכחול לבן מפרים את ההסכם הקואליציוני שקובע שיש להקים ועדת מינויים בהסכמה, דבר שהליכוד דורש לעשותו מיום הקמת הממשלה. כחול לבן יושבים בממשלה ופועלים נגדה. הגיע הזמן שהם יחליטו אם הם נלחמים במחלה או נלחמים בממשלה".

לדברי יו"ר כחול לבן, "רצינו אחדות אך זו לא הממשלה לה ייחלנו. מדינת ישראל מתמודדת עם משבר עמוק וקשה, משבר בריאותי אך לצידו ובעוצמתו משבר אמון בין ההנהגה לאזרחי המדינה. משבר אמון הנובע בראש ובראשונה מהיעדר דוגמא אישית, ומחשש אמיתי הנובע מכך שעיסוק באינטרסים פוליטיים גובר על הדאגה לבריאות הציבור ולפרנסתם של מיליונים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השר זמיר התפטר: "המשבר לא בראש סדר העדיפויות של נתניהו"

מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי הרב קנייבסקי – נדבק בקורונה

נעצר חשוד בניסיון דריסת המפגינים בתל אביב – נבדקת גרסתו

שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ
שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עודד קרני, לע''מ

"גם משטרת ישראל זקוקה בייחוד ברגעים אלו ליציבות ארגונית החיונית לתפקודה. שום שיקול אחר אינו יכול לבוא עוד במקום טובת המדינה, ושמירת ביטחונם ובריאותם של אזרחיה", המשיך גנץ. "ניסיון הפגיעה בחייהם של מפגינים לצד הפרעות סדר כנגד פקחים ושוטרים מחייבים אותנו כממשלה להשיב את תחושת התפקוד והשליטה".

במקביל, שר המשפטים עדכן את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הקמת וועדת האיתור למינוי פרקליט מדינה. כמו כן, לאחר הודעת גנץ, ניסנקורן כתב ברשתות החברתיות: "לציבור הישראלי מגיעה מערכת חוק עצמאית ומקצועית, בהרכב מלא. זה חיוני בשגרה וקריטי בשעת חירום. החלטנו להוציא לדרך את ועדות האיתור למינוי פרקליט מדינה ולתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. אין כל סיבה עניינית לעכב את איוש התפקידים המהותיים האלו".

שר המשפטים אבי ניסנקורן
שר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום: ערוץ הכנסת

מוקדם יותר השבוע אישרה הממשלה את הארכת כהונתם של ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן וממלא מקום נציב השב"ס גונדר אשר וקנין כממלאי מקום לשישה חודשים נוספים, או עד למינוי של קבע - המוקדם מביניהם. זאת לאחר שלפני כשבועיים הודיע השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, לשניים כי בכוונתו להאריך את כהונתם.

כהן, כזכור, מכהן כממלא מקום מדצמבר 2018, אז סיים רוני אלשיך את תפקידו כמפכ"ל. חודש לאחר מכן, וקנין החל לכהן כמ"מ נציבת שב"ס, לאחר שעפרה קלינגר סיימה את תפקידה. התפקידים הבכירים אינם מאוישים בשל סיכום בין הליכוד לכחול לבן כחלק מההסכם הקואליציוני.