בנט ואורבך: "הפגישה הייתה טובה, ניפגש שוב ביום ראשון"

המשבר בקואליציה: ראש הממשלה נפגש הערב עם מקורבו, ח"כ ניר אורבך, בקריה בתל אביב כדי לנסות ולשכנעו שלא לפרוש. אורבך, שנפגש עם יריב לוין, לא מתכוון להפתיע את בנט. הוא גם מתואם עם שקד וקארה: "לא נבגוד זה בזה"

זמן צפייה: 03:37

ההתלבטות של ח"כ ניר אורבך (ימינה) מגיעה לצומת של הכרעה, ונדמה שהוא מתקרב מאוד להחלטה לפרוש מהקואליציה. הערב (חמישי) התקיימה פגישה בינו לבין ראש הממשלה נפתלי בנט בקריה בתל אביב - לבקשת האחרון. בתום השיחה הגדירו השניים את הפגישה כ"טובה" וקבעו להיפגש שוב ביום ראשון הקרוב בשעות הבוקר.

אורבך אמר למקורביו ביממה האחרונה כי אם "יקנו ממנו זמן" במובן של התקדמות עם תקנות יהודה ושומרון - הוא ידחה את ההודעה על פרישתו. בנט, מצידו, צפוי לומר לו כי נותר זמן עד סוף החודש ויבקש ממנו הזדמנות לארגן מחדש את הקואליציה.

איילת שקד
איילת שקד

לאורך היום קיים אורבך סדרת התייעצויות עם מקורביו בשאלת התזמון של הפרישה. כלומר, לא מדובר ב"אם", אלא ב"מתי". כמו כן, הוא לא מתכוון לעשות את מה שעשתה ח"כ עידית סילמן ולהפתיע, אלא לקבל החלטה ולעדכן את חברי הסיעה.

בנוסף, ח"כ אורבך היה בימים האחרונים במגעים עם הליכוד ועדכן בכך גם את שקד וגם את קארה. השלושה הסכימו "לא לבגוד" האחד בשני ולהודיע על כך מראש.

במסגרת המגעים עם הליכוד, נפגש ח"כ אורבך עם ח"כ יריב לוין מהליכוד וניסה להבין אם במפלגה חותרים לבחירות או להקמת ממשלה חלופית. לשיטתו של אורבך, יש לעשות הכול כדי להקים ממשלה חלופית ולא ללכת לבחירות - וכך גם חושבת איילת שקד.