ההצעה של לוין לקואליציה: בחירות בהסכמה תוך שנה

פרסום ראשון: יו"ר סיעת הליכוד הגיש לראשי הקואליציה הצעה שבמסגרתה יסכימו הצדדים על מועד בחירות בין דצמבר 2022 למאי 2023 בטענה כי לא יוכלו להעביר תקציב ובתמורה לא יקשו על ההצבעות בכנסת עד אז. בקואליציה דוחים על הסף את ההצעה בשלב זה

זמן צפייה: 01:46

ההצעה לקואליציה מצד הליכוד: יו"ר הסיעה, ח"כ יריב לוין, הגיש הצעה לראשי הקואליציה שבמסגרתה, הצדדים יסכמו על מועד לבחירות תוך שנה. כך נחשף הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

לפי ההצעה, מועד הבחירות יסוכם בין דצמבר 2022 למאי 2023. לוין בעצם אמר להם כי הממשלה לא תוכל לשרוד מעבר למרץ 2023, אז מסתיים התקציב. לוין בעצם אומר שיינתנו לממשלה עוד 9 חודשים של שלטון והסכמה בזמן שהאופוזיציה לא תקשה עליהם בהצבעות בכנסת. בקואליציה דוחה את ההצעה כרגע על הסף.

בצל הבעיות הרבות שחווה הפרקליטות לאחרונה במשפט נתניהו, עלתה שוב הסוגיה בנוגע לעסקת טיעון אפשרית בין המדינה לראש הממשלה לשעבר. דוברו של נתניהו מסר היום כי אין ולא יהיו מגעים לעסקת טיעון ובפרקליטות הבהירו כי לא ייזמו מצידם מגעים.

עם זאת, ההערכה היא כי מהרגע שעידית סילמן פרשה מהקואליציה ועברה צד, נתניהו איבד לכאורה את הרצון לעסקת טיעון או ממשלה חלופית והוא רוצה רק בחירות.