"טיפשה וכלומניקית ללא הישגים": סמוטריץ' תקף את שפיר - והתנצל

שר התחבורה גינה את דברי הח"כית, לפיהם "שנאה שמתודלקת על ידי רבנים, שרים וח"כים - היא שאחראית לרצח ברקע נטייה מינית". השר כינה אותה "סתם שפיר", ולאחר מכן התנצל: "הגבתי בסערת רגשות"

זמן צפייה: 00:59

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', תקף היום (שני) את חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) וכתב כי "היא יכולה להתחרות עם אביגדור ליברמן באפס הישגים בפוליטיקה". כמו כן, כינה אותה "טיפשה" ו-"סתם שפיר". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו, לאחר שחברת הכנסת כתבה בציוץ כי "שנאה שמתודלקת על ידי רבנים, שרים וח"כים - הופכת את הקהילה הגאה לאזרחים שלא יכולים לצעוד בביטחה בישראל". כמה שעות לאחר מכן סמוטריץ' התנצל כי קרא לה טיפשה, והסביר כי הגיב בסערת רגשות.

המתקפה של חבר הכנסת הגיעה בעקבות ציוץ שכתבה שפיר, ובו קשרה בין דקירת הנער בן ה-16 מטמרה ביום שישי האחרון סמוך למועדון של קהילת להט”ב, ובין רצח שירה בנקי והרצח בבר נוער: "הסכין שדקרה השבוע נער בן 16 היא אותה סכין שרצחה את את שירה במצעד הגאווה. אותה שנאה שרצחה את ניר וליז בברנוער". לדבריה, "זו שנאה שמתודלקת על ידי רבנים, שרים וח"כים. שנאה שהופכת את הקהילה הגאה לאזרחים שלא יכולים לצעוד בביטחה בישראל. לא עוד. קמים ומשנים את זה ביחד".

כאמור סמוטריץ' הגיב לדברים, וכינה את שפיר "פלגנית שבנתה את עצמה על יצירת ריב בין אוכלוסיות": "הטיפשה שכתבה את הציוץ ההזוי הזה היא אותה כלומניקית שיכולה להתחרות עם ליברמן באפס הישגים בפוליטיקה", כתב. "היא אותה חסרת אחריות שלא מפסיקה להסית ולהפיץ שנאה, אותה זגזגנית שעושה פוליטיקה צינית על הגב של כולנו". שר התחבורה סיים את הציוץ בכך שכינה את הח"כית "סתם שפיר".

כתבות נוספות בחדשות 13:

תיעוד מזירת הדקירה בהוסטל הלהט"בי: רכבו של החשוד ועימות אלים

נער נדקר מחוץ להוסטל של קהילת הלהט"ב בת"א; מצבו קשה

המציאות מדברת: הדור הצעיר בציונות הדתית לא נרתע מלהט"ב • טור

כאמור, סמוטריץ התנצל על הדברים, וכעבור כמה שעות כתב כי "הגבתי הבוקר בסערת רגשות. המילה טיפשה לא הייתה במקום". למרות זאת, חזר סמוטריץ על שאר טענותיו כלפי חברת הכנסת.

סמוטריץ' ושפיר
סמוטריץ' ושפיר | צילום: רויטרס

הציוץ של סתיו שפיר הוא ציוץ מחושב מלא רוע ושטנה. אישה שכל עשייתה מסתכמת ביצירת ריב ומדון. הגבתי הבוקר בסערת רגשות. המילה 'טפשה' לא הייתה במקום.

— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) July 29, 2019

כאמור, חברת הכנסת התייחסה בדבריה לאירוע הדקירה שאירע ביום שישי מחוץ להוסטל "בית דרור", שבמהלכו נער בן 17 נפצע קשה. צוות מד"א פינה אותו אז לבית החולים איכילוב, כשהוא סובל מדקירות רבות. לאחר ניתוח התייצב מצבו של הנער, והוא הועבר לטיפול נמרץ במצב קשה אך יציב.

מבדיקה ראשונית עלה כי החשוד בדקירה יצא מרכב שחנה בסמוך – ותקף את הנער. ייתכן כי מדובר בסכסוך משפחתי על רקע נטייתו המינית. במקביל, נבדקים כיווני חקירה נוספים.

מהמרכז הגאה של עיריית תל-אביב-יפו נמסר בתגובה לדקירה: "פשעי שנאה הם פשעי שנאה, ולא משנה מי היד שאחזה בנשק. הנערות והנערים ב'בית דרור' נמלטים ממציאות בלתי אפשרית שבה נשקפת לעתים קרובות סכנה ממשית לחייהם ומגיעים למקלט בטוח, תומך ומסייע. האחריות שלנו כחברה היא להיות כל הזמן מקלט מפני שנאה, אלימות ולהט"בופוביה".

זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 19, תל אביב
זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 19, תל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, מסר בתגובה לאירוע כי "אנחנו מזועזעים ומזועזעות מהאירוע האלים ומתפללים לשלומו של הנער. פרטי האירוע טרם הובהרו לחלוטין ואנו קוראים למשטרת ישראל לתפוס את הדוקר ולחקור את הדברים ביסודיות. יש לנהוג ברגישות יתרה שתבטיח את פרטיותו של הנער. בימים שבהם הקהילה הגאה מציינת עשור לרצח בברנוער ו-4 שנים לרצח במצעד הגאווה בירושלים וסובלת מהסתה פרועה ואלימה, תזמון האירוע הוא קשה וכואב. לכולנו יש זכות להיות מי שאנחנו ולחיות את חיינו בביטחון, ולא נעצור עד שכל אחד ואחת מאיתנו יוכלו לממש את הזכות הזו ולחיות בלי פחד".

חברת הכנסת מיכל רוזין כתבה בתגובה לאירוע כי "החדשות הקשות מעוררות את הפחדים הכי עמוקים של אובדן הביטחון של הקהילה הגאה במרחב הציבורי. קוראת לחקירה מהירה ככל האפשר של המשטרה, במיוחד כדי להבהיר את הרקע לתקיפה. אם יתברר שהרקע הוא להט"בופובי - מדובר בפשע שנאה מהחמורים ביותר".

זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 17
זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 17 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

איתי פנקס ארד, מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל-אביב-יפו, אמר בתגובה לאירוע: "כשהמדינה מלאה בשלטי חוצות מסיתים, כשמנהיגים דתיים מרוב הדתות מתירים את דמנו, כששר החינוך רוצה להמיר אותנו, יש מי ששומעים את המסר ועוברים מדיבורים למעשים. להסתה הפרועה והמתמשכת נגד הקהילה הגאה יש קשר ישיר להתגברות האלימות כלפינו. אין מדובר בניסיון רצח 'על כבוד המשפחה', אלא בפשע שנאה. גם אם המדובר באחים. השנאה היא המכנה המשותף המתועב לכל מי שמתיימרים לייצג במעשי אלימות את רצון אלוהים".