המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות בקמפיין חדש: "סמסו לשרה שקד!"

המטה למאבק בזנות יצא בקריאה לאזרחים לדרוש משרת המשפטים, בהודעה ישירה, לפרסם את מסקנות הוועדה להפללת לקוחות זנות

המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות יצא היום (שני) בקמפיין סמסים לשרה איילת שקד. המטה, שקורא לאזרחים לדרוש משקד, בהודעה ישירה, לפרסם את מסקנות הוועדה להפללת לקוחות זנות, פרסם בפוסט ברשתות החברתיות את מספר הטלפון האישי של השרה. "דורשים מהשרה איילת שקד לפרסם בדחיפות את מסקנות הוועדה למאבק בזנות שבראשותה", נכתב בפוסט. "שלחו לה SMS עכשיו למספר: 052-******".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"היום, שוב יום ראשון בו לא עלתה לוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת החוק לאיסור צריכת זנות, רק כי היא מחכה, כבר למעלה משנה למסקנות הוועדה בראשות השרה שקד", נכתב בקמפיין. הכל מוכן - ההצעה הוגשה, מעל ל-65 חברי כנסת הצהירו כי יתמכו, אפילו משרד הרווחה, המשרד לבטחון פנים ומשרד הבריאות כבר תמכו במדיניות - כעת תורה של השרה לפעול לסיום המציאות החשוכה והאלימה בה נמצאות 12,500 נשים מדי יום".

במטה פרסמו את מספר הטלפון הפרטי של השרה, ואף פרסמו נוסחים שונים של הודעות על מנת שהציבור יסמס לשקד. "מה אפשר לעשות? שולחים עוד היום הודעת טקסט לשרה שקד וקוראים לה לפרסם את המסקנות עוד השבוע", נכתב. בין הנוסחים שהוצעו: "השרה שקד את מעגל הזנות אפשר וצריך לעצור, זה תלוי בך. פרסמי את מסקנות הוועדה והביאי סוף למציאות האלימה והחשוכה של 12,5000 האנשים שלכודים בזנות בישראל".

שחקנים מקריאים תגובות אמיתיות של צרכני זנות
שחקנים מקריאים תגובות אמיתיות של צרכני זנות | צילום: המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות

"זה הרגיש כמו אונס, היא נראתה כמו בחורה ששונאת את העבודה שלה"

במקביל, המטה מפרסם היום (שני) שישה סרטונים ברשתות החברתיות, בהם מצולמים שחקנים מקריאים תגובות אמיתיות של גברים שצרכו שירותי זנות - וכתבו על כך בפורומים באינטרנט. בתגובות מתארים הצרכנים בצורה בוטה וישירה את החוויות שלהם מצריכת הזנות. "זה הרגיש כמו אונס. היא נראתה כמו בחורה ששונאת את העבודה שלה", נאמר באחד הסרטונים.

''השיח על מקומם של הצרכנים בזנות מושתק''
''השיח על מקומם של הצרכנים בזנות מושתק'' | צילום: רויטרס

בפורומים אותם ממחישים הסרטונים, צרכני הזנות מדברים על המראה החיצוני והביצועים של הנשים, על הצלקות שיש להן בגוף, על הגיל שלהן ועל המצב הנפשי שלהן. הם מספרים על החברות שלהם שמחכות להם בבית ועל האכזבה שלהם כאשר האישה בזנות מבקשת מהם לפנות את החדר ללקוח הבא למשל.

"אחד הצדדים המושתקים ביותר בשיח אודות תופעת הזנות הוא מקומם של הצרכנים", אמרה ראומה שלזינגר מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים. "הלקוחות המניעים את תעשיית הזנות ומייצרים את הביקוש. הסקר הלאומי על תופעת הזנות של משרד הרווחה שפורסם בשנה שעברה הראה כי צרכני הזנות צורכים כמיליון ביקורים בכל זירות הזנות בשנה, ומכניסים כ-1.3 מיליארד שקלים בשנה לתעשיית הזנות. למרות זאת, השיח הציבורי כמעט ולא עוסק בצרכנים, שהם האחים, הבנים, הבעלים והחברים של כולנו".