סמוטריץ': "במשמרת שלי לא תקום ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס"

יו"ר הציונות הדתית דחה את הרעיון להקמת ממשלה בראשות נתניהו בתמיכת רע"ם: "לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות ולא בישראבלוף אחר". לדבריו, "תומכי טרור אינם שותפים לגיטימיים להקמת ממשלה"

זמן צפייה: 02:00

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', דחה היום (חמישי) את הרעיון להקים ממשלה בתמיכת רע"ם: "תוציאו לכם את זה מהראש - לא תקום ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס - לא במשמרת שלי". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו. לדבריו, "ממשלה כזאת לא תקום. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות, ולא באיזה ישראבלוף אחר".

בהמשך דבריו כתב סמוטריץ': "תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה. לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת ישראל, ובכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה - כבר התרגלנו למרבה הצער. הקולות חסרי האחריות של גורמים מסויימים בימין בימים האחרונים, שתומכים שהישענות כזו על "עבאס הנחמד" משקפים בלבול מסוכן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאופוריית המדגמים ועד לתוצאות שהתהפכו: לילה עם פעילי הליכוד

ההצבעה בקלפי, המדגם המותח – ורגע ההכרעה: היום הדרמטי של עבאס

"יו"ש הפך לשטח הפקר": כך נחשף "ארכיון הגרעין הפלסטיני"

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

סמוטריץ', שעל פי 93% מספירת הקלפיות, עומד על שישה מנדטים, קרא ליו"ר ימינה נפתלי בנט וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער "לשים את העניינים האישיים בצד ולהיכנס לממשלת ימין". לדבריו, "הם יכולים וצריכים להציב כתנאי לכך דרישות שיהפכו את הממשלה הזו לימנית באמת - במשפט, בהתיישבות, בביטחון, בזהות היהודית, בהוצאת המסתננים, בכלכלה, ועוד. הציונות הדתית תגבה אותם כמובן בדרישות האלה, ואני משוכנע שכך גם המפלגות החרדיות".

יו"ר הציונות הדתית הוסיף כי "הצעד הזה מתחייב מטובת מדינת ישראל, אבל גם מהדמוקרטיה ומתוצאות הבחירות. בנט וסער, ביחד ולחוד, הציבו את עצמם בבחירות האלה כמועמדים לראשות הממשלה מהימין במקום נתניהו. זה לגיטימי לחלוטין, אבל הם נכשלו והעם אמר את דברו בצורה ברורה. נתניהו קיבל פי חמש קולות מכל אחד מהם. ציבור הימין אמר להם 'לא' נחרץ וביקש שנתניהו ימשיך להוביל את המחנה".

בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

94% מהקולות נספרו - עדיין לאף אחד מהגושים אין 61 מנדטים

מוקדם יותר הבוקר עדכנה ועדת הבחירות המרכזית כי בתום ספירת כ-94% מהקולות, שהם כ-4 מיליון פתקי הצבעה, מפת המנדטים השתנתה כך שמפלגת רע"ם של מנסור עבאס איבדה מנדט וירדה ל-4 מושבים בכנסת הבאה, לטובת מרצ של ניצן הורוביץ - שעלתה ל-6.

וכך נראית חלוקת המנדטים, נכון לשעה זו: הליכוד - 30, יש עתיד - 18, ש"ס - 9, כחול לבן - 8, יהדות התורה - 7, ימינה - 7, העבודה - 7, תקווה חדשה - 6, ישראל ביתנו - 6, הציונות הדתית - 6, מרצ - 6, רע"ם - 4. בשל המנדט הנוסף של מרצ, גוש מתנגדי נתניהו עלה ל-57. לעומת 59 מנדטים לגוש נתניהו - כולל בנט.