סמוטריץ': משה סירבה ל"ריץ' רץ'", עם עוצמה חתמתי תוך 4 שעות

יו"ר הציונות הדתית כתב כי ניסה לצרף את הבית היהודי לרשימתו, אך יו"ר המפלגה החדשה סירבה להסכם שכולל מיזוג, על אף הצעה אטרקטיבית שקיבלה ממנו. "אמרתי לה שאני מחויב להוריד לה את הירח"

בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שטח הבוקר (שישי) את גרסתו לכישלון המגעים לאיחוד עם הבית היהודי, שכידוע הודיעה אתמול לפני סגירת הרשימות שלא תרוץ לכנסת, אלא תתמוך בימינה בתמורה לכך שיו"ר המפלגה חגית משה תמונה לשרה. לדבריו, התנאי היחיד שעליו התעקש הוא מיזוג, ולכך משה לא הסכימה, גם כשקיבלה הצעות אטרקטיביות.

"רציתי מאד שחגית משה תשתלב. לא רציתי, אלא עשיתי הכול, אבל הכול, כדי שזה יקרה. חדלתי את כל הקמפיין למשך כמעט חודש כדי להמתין לחגית ולניצחונה ולצעוד יחד", כתב יו"ר הציונות הדתית. "ישבתי עם חגית לשיחה פתוחה. אמרתי לה שאני מחויב 'להוריד לה את הירח' בשותפות הפוליטית שניצור, כמו שאני מצפה שהיא תעשה עבורי".

סמוטריץ' במסיבת עיתונאים של ימינה
סמוטריץ' במסיבת עיתונאים של ימינה

לדברי סמוטריץ', משה מינתה את זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל לשעבר, לממונה מטעמה על המו"מ לריצה משותפת. לדבריו, לאחר שהשניים הגיעו להבנות, משה פיטרה את אורלב. באותו לילה, מספר סמוטריץ', הוא נסע לביתה של חגית וביקש ממנה לחזור למשא ומתן.

"מכאן בלי שום סיבה הגיונית המצב הלך לאיבוד. חגית חזרה בה מהתחיבויותיה, שהיו הבסיס לבחירתה, לחתום על הסכם מיזוג אמיתי בין המפלגות, הציבה דרישות בלתי הגיוניות, ובעיקר כאלה שהיו פוגעות ביכולת להרכיב רשימה אטרקטיבית ולעבוד נכון להצלחת הרשימה בבחירות", כתב סמוטריץ'. "הבנתי שמשהו מאד לא טוב מוביל שם את העניינים, משהו שהבטחתי לציבור שנשאיר מאחור. את העסקנות, את ה'שמור לי ואשמור לך' של מנגנונים חלודים".

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר

לאחר מכן, על פי סמוטריץ', הוא החליט להציע למשה ריץ' רץ' ברשימה המשותפה, אך היא סריבה גם להצעה זו. "הסכמנו לוותר על הכול ולתת שלושה מתוך שישה נציגים ברשימה ותפקיד בכיר לחגית למרות שמשקל המפלגה שלה היה פחות בהרבה", כתב יו"ר הציונות הדתית.

"באחד הימים, תוך כדי ניהול המשא ומתן, קיבלתי עדכונים שהם פנו במקביל גם לימינה וגם לעוצמה כדי לנסות לסגור איתם. אני חשבתי שהחיבור הראשון צריך להיות איתם ולא ניהלתי מו"מ מקביל לכל אורך התקופה. אפילו לראש הממשלה סירבתי לענות", חתם סמוטריץ'. "אולם, כשהבנתי שמחד הם לא מוותרים על המשך פיצול המפלגות ובמקביל מנסים לסגור הסכמים לא ענייניים, פניתי לסגירה ראשונה עם עוצמה, במקום סגירה ראשונה עם חגית. ההסכם עם עוצמה נחתם בתוך ארבע שעות. ככה זה כששני צדדים מבינים עניין ורוצים להגיע להסכם ולהצליח בבחירות. חבל שזה לא היה כך מול השותפים הטבעיים שלנו".