סמוטריץ': "בנט פועל כדי לסכל את הצטרפות סער לממשלת ימין"

יו"ר הציונות הדתית טען כי יו"ר ימינה עומד מאחורי סירוב יו"ר תקווה חדשה להקים קואליציית ימין • ליברמן: אניח הצעת חוק שנאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה או להתמודד לנשיאות

נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שלישי) בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט וטען כי הוא "פועל אקטיבית מאחורי הקלעים בכדי לסכל את המאמצים לצירופו של גדעון סער לממשלת ימין".

"בנט חותר לפירוק המחנה הלאומי וליצירת קרע עמוק שספק אם ניתן יהיה לאיחוי בין מרכיביו", אמר סמוטריץ'. "כל זאת, לטובת ברית חלופית זמנית, מלאכותית ותלויה הדבר, שגם לו עצמו ברור שאין לה עתיד לאורך זמן".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שלב ההוכחות במשפט נתניהו ממשיך: "ישועה קיבל הודעות מאיימות"

עלייה נוספת במקדם ההדבקה; עוד ירידה במספר החולים שבמצב קשה

צה"ל: סוכל אירוע דריסת חיילים ליד רמאללה; דיווח: הנהג נהרג

בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

עוד כתב סמוטריץ' כי "חיבור עם השמאל יהיה זמני מאוד, יתגבש סביב מכנה משותף רופף של אמביציות פוליטיות ורצון להחליף את נתניהו, יתבסס על שיתוק בסוגיות ערכיות ועיסוק רק בנושאים שאינם במחלוקת, וממילא לא יחזיק מעמד לאורך זמן ויקרוס מול האתגר הראשון שיפצל את הקואליציה הזו, בין אם יהיה זה אתגר מדיני ביטחוני, אתגר בג"צי בתחום הדת והמדינה, וכו'".

"לא אתן ידי לממשלה שתכשיר אויבים כשותף לגיטימי ותעלה את השמאל לשלטון, ובאותה נחישות לא אתן לקחת את הציונות הדתית לבגידה בשותפיה הטבעיים במחנה הלאומי", כתב יו"ר המפגה. "אני בקשר רציף עם המפלגות החרדיות ומתרשם שראשיהן מבינים את זה ואמשיך לעשות כל שביכולתי כדי להמשיך ולהסביר להם את הסכנה האסטרטגית הזו ולמנוע גם מהם לעשות את הטעות הקשה הזו".

ימינה תקפה את סמוטריץ' בתגובה לדבריו: "סמוטריץ' הוא נחש בתחפושת צדיק, שכבר הכיש במסלול הקריירה שלו את אורי אריאל ורבים אחרים עליהם דרך למען קידומו האישי שבוער בתוכו. הכול - באיצטלה של 'לשם שמיים' ומתוך 'אידיאלים נשגבים'. הוא מנסה לשעבד בכפייה את הציבור הציוני דתי למטרותיו האישיות תוך כדי הכתמת ציבור זה וביזויו. סמוטריץ' משקר במצח נחושה, בודה ביודעין עובדות שלא היו ולא נבראו, ומדרדר בהפקרות את ישראל לבחירות חמישיות וכאוס".

בד בבד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי עם פתיחת הכנסת יניח כמה הצעות חוק, בהן שנאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה או להתמודד לנשיאות. כמו כן, יציע להגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות.

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, מפלגת ימינה המליצה בפני הנשיא ריבלין להעניק את המנדט להרכבת ממשלה על בנט, ולא על נתניהו. תקווה חדשה לא המליצה על אף מועמד, לאחר שבנט ולפיד לא הגיעו ביניהם לסיכום על רוטציה.

נציגי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית המליצו בפני הנשיא על נתניהו להרכבת הממשלה, ובכך המליצו עליו 52 חברי כנסת. מנגד, נציגי יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, מרצ והעבודה שלהם יש 45 חברי כנסת המליצו על יאיר לפיד. גם חברי הרשימה המשותפת ורע"ם לא המליצו על אף אחד.